Sökning: "positiv och negativa faktorer i arbetsmiljö"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden positiv och negativa faktorer i arbetsmiljö.
1. Vad får socialsekreteraren att stanna kvar? : Arbetsmiljöfaktorer som leder till personalretention inom myndigheten barn och unga
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Title: What makes the social worker remain? - Work environmental factors leading to retention of personnel within the authority of children and youth Authors: Tomas Johansson & Rickard Nord Supervisor: Karl Hedman The purpose of this study is to examine the health factors that experienced social workers value in their workplaces. This is to create a clearer picture of what it is that creates a good working environment and a healthy workplace. LÄS MER
2. IVA outreach som professionellt stöd till sjuksköterskor på vårdavdelning.
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Brist på sjuksköterskor i kombination med hög arbetsbelastning och stressande arbetsmiljö leder till suboptimal vårdkvalité och är ett hot mot patientsäkerheten. Konceptet IVA outreach skapades för att tidigt identifiera patienter med risk för försämring och behov av intensivvård, bättra utskrivningsprocessen från IVA till vårdavdelning, och stödja sjuksköterskor på vårdavdelning i att vårda patienter med komplexa omvårdnadsbehov. LÄS MER
3. Från kontoret till hemmet : En kvalitativ studie om distansarbete under olika stadier i livet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Många människors liv förändrades när coronapandemin drabbade hela världen. I Sverige uppmanades arbetsgivare och anställda att arbeta hemifrån om det fanns möjlighet till det. LÄS MER
4. Faktorer som influerar sjuksköterskor att lämna sin arbetsplats– en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskeyrket är ett av 22 yrken som kräver legitimation som bevis på att man genomgått erforderlig utbildning och har kompetens att arbeta inom yrket. Sjuksköterskan är ledare inom omvårdnad och bör besitta en mängd olika egenskaper för att kunna utföra sitt arbete. LÄS MER
5. Arbetsrelaterad stress bland nyexaminerade sjuksköterskor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Den arbetsrelaterade stressen bland nyexaminerade sjuksköterskor innefattar olika dimensioner. Att vara ny inom ett yrke kan bidra till höga nivåer av stress vilket i sin tur kan vara övermäktigt och leda till negativa konsekvenser för kollegor. Syfte: Att belysa arbetsrelaterad stress bland nyexaminerade sjuksköterskor. LÄS MER