Sökning: "positive stamping"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden positive stamping.
1. Stigma, attityder och psykiatrisk samsjuklighet med substansmissbruk - en litteraturstudie om professionellas attityder kring samsjuklighet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : The aim of the study was to investigate how professionals attitudes towards psychiatric comorbidity with substance use disorder are portrayed in scientific articles and whether these attitudes are understandable based on the process of stigmatization. Through a systematic literature study, eleven articles was selected to answer the study's purpose. LÄS MER
2. Impact of Time Synchronization Accuracy in Integrated Navigation Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Global Navigation Satellite System/Inertial Measurement Unit (GNSS/IMU) Integrated Navigation Systems (INS) integrate the positive features of GNSS and IMU for optimal navigation guidance in high accuracy outdoor navigation systems, for example using Extended Kalman Filter (EKF) techniques. Time synchronization of IMU data with precise GNSS based time is necessary to accurately synchronize the two systems. LÄS MER
3. Termen särskola : Upplevelser utifrån ett elevperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för beteendevetenskap och socialt arbeteSammanfattning : Denna studie bygger på empiri från två genomförda fokusgrupper med syftet att undersöka hur elever med lindrig utvecklingsstörning på gymnasiesärskolan upplever termen särskola. Den teoretiska referensram som använts är ett socialkonstruktionistiskt perspektiv med sär-skild fördjupning på teorier om kategorisering. LÄS MER
4. En skola för alla? En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med barn i behov av särskilt stöd
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this paper was to understand how teachers work with children with special needs and how their work can affect the child. More specifically the focus was to look at how teachers work in a class where there are children with special needs, how teachers ' practices relate to a categorical or a relational perspective and how the teachers' working effect the student. LÄS MER