Sökning: "post Said"
Visar resultat 1 - 5 av 149 uppsatser innehållade orden post Said.
1. Unpacking the Agenda 2030 Puzzle : A Critical Discourse Analysis on SDGs 8 and 10 through the lens of the Post-Development approach
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Agenda 2030 has reached its half-way mark, making it a highly relevant topic to examine. A critical discourse analysis (CDA) is applied through this research to identify the underlying norms and values of Sustainable Development Goals (SDGs), 8 (decent work and economic growth) and 10 (reduced inequalities). LÄS MER
2. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER
3. Främmande brons i nord : Användningen deponeringen och importen av Hallstattsvärd i Sverige under den yngre bronsåldern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/ArkeologiSammanfattning : Denna kandidatuppsats täcker användningen, deponeringen och handeln av Hallstattsvärd i Sverige under den yngre bronsåldern. Mycket har sagts om fynden, spridning och användning av svärden som hittats inom Hallstattkulturens geografiska gränser men jämförelsevis har lite skrivits om den rika samlingen av Hallstattsvärd som hittats i Sydskandinavien. LÄS MER
4. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
5. Vi lyssnar med våra ögon : En studie om museers tillgänglighet för döva besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka döva museibesökares upplevelser av museiserviser inom tillgänglighetsområdet. Vi undersökte vilka tjänster museer (inom Stockholm) erbjuder för sina döva besökare. LÄS MER