Sökning: "post-production"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet post-production.

  1. 1. Från partitur till skiva - Att spela in LYRC Orchestras stråksektion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Anna Ljungberg; [2020-06-26]
    Nyckelord :inspelning; studio; stråk; stråkorkester; orkester; kompositör; genreöverskridande; self-made; Symfonisk Partyfunk; LYRC Orchestra; klassisk utbildning;

    Sammanfattning : This paper seeks to answer the question: “How does one mic, record and process string instruments in anon- classical recording, and where the end product is a soundscape not typically associated with thestringed instrument family?” A few unique challenges were dealt with along the way: How to track the stringsection, that relies heavily on the acoustics of a given room, very close in order to maximize control oversounds in post- production without losing to much of the characteristics of the instrument. Whatmicrophone positions create the ideal sound? My solutions to these challenges is the main body of text inthis paper, and my findings can be summarized as follows: overhead micing each violin and viola with largediaphram condenser microphone, micing close to the bridge with a large condenser microphone for thecelli, and in post production relying quite heavily on the audio from the room microphone captured withboth small- and large-diaphragm condenser microphones. LÄS MER

  2. 2. Improving post-productionfeedback process

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Viyan Abduljalel; [2020]
    Nyckelord :user experience UX ; user interface UI ; interaction design IxD ; graphical user interface GUI ; design; usability; collaboration tools; feedback; review tools; post-production process; collaboration; guidelines; framework; media; Codemill; entertainment; streaming companies; online collaboration.;

    Sammanfattning : The process of producing entertaining video and films is complicated and time consuming. One of the complicated parts of post-production of entertaining content is getting feedback and reviewing the draft edit. After the filming process of a series or a film completed, the editors start working on the cut materials. LÄS MER

  3. 3. Exploring Collaboration in Video Post ProductionBy introducing a task management concept to a HTML5 based Quality Controltool

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Dennis Karlman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Collaboration has always played a big part in our technological advancements and will continue to do so in the foreseeable future. The field of video post-production, which Quality Control is a part of, is quite large, involving many people and processes that can be hard to organize. LÄS MER

  4. 4. Konsten att tala : Retorik inom dokumentärarbete

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Matilda Romin; Josefine Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Documentary; Rhetoric; Agency Realism; Post Production; Interaction; Dokumentär; Retorik; Agentiell realism; Postproduktion; Interaktion;

    Sammanfattning : I denna undersökning tar vi upp hur retorik och agensell realism har en påverkan när det gäller postproduktion, specifikt inom dokumentärarbete. Vi diskuterar ethos, logos och pathos, dess betydelse samt hur vi förhåller oss till retorik inom postproduktion.  I denna undersökningen tar vi även upp begreppet agentiell realism. LÄS MER

  5. 5. Co-design i postproduktion inom film – hur fungerar det?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Jonas Eneskär; [2018]
    Nyckelord :filmproduktion; postproduktion; reklamfilm; filmvetenskap; co-design; participatory design; film production; post-production; commercials; film studies;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker med hjälp av en fallstudie hos två filmproduktionsbolag, King Edward och Cinematik hur co-design som metod hade kunnat användas inom postproduktionsprocessen av reklamfilm. Med en teoretisk djupdykning i filmproduktionens fyra processer; förproduktion, produktion, postproduktion, distribution och metoden co-design har det legat som grund för undersökningen. LÄS MER