Sökning: "post-work"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet post-work.
1. The Implications of State Resources And Gender. Diplomatic Networking by Male and Female Ambassadors with Limited Resources
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Networking is viewed as essential to successful diplomatic performance. Existing scholarship on diplomatic networking is nevertheless limited and therefore yet to explore and examine diplomatic networking in conjunction with fundamental structural factors, such as the financial resources of the embassy and gender. LÄS MER
2. “Ibland kommer jag lite sent och då får jag inte läsa alls, det hade jag velat göra” : En kvalitativ studie om elevers uppfattningar av den enskilda läsningen i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : För att elever ska öka sin läsförmåga är det centralt att de får läsa mycket samt att de får undervisning och stöd när de ska bearbeta en text. På grund av att alla elever inte får tid till att läsa förlorar de som inte läser delar av sin läsförmåga. LÄS MER
3. Matsvinn i hem och konsumentkunskap : Lärares erfarenheter av och syn på matsvinn i ämnet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sverige har anslutit sig till Agenda 2030, vars mål är minskat matsvinn. Regeringen har gett i uppdrag till Livsmedelsverket, Naturvårdsverket och Jordbruksverket att finna strategier hur invånare i Sverige kan minska matsvinnet. LÄS MER
4. World Automatic (((((The Really Real Project)))))
Kandidat-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustrationSammanfattning : In a prospective post-work society, a select group of citizens participate in a cross-temporal project. As we follow along their journeys, questions arise. LÄS MER
5. Historisk verkstad som undervisningsform : Lägerskolan på Stavgard, en fallstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilken roll de estetiska lärprocesserna i historisk verkstad kan spela för att utveckla elevers historiemedvetande och historiska empati. Detta har undersökts genom att intervjua sex lärare som varit på Stavgards järnålderslägerskola med sina klasser. LÄS MER