Sökning: "postnord"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet postnord.

  1. 1. Styra för att motivera : En fallstudie på PostNord

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Victoria Fagerlund Larsson; [2020]
    Nyckelord :Levers of control; Tvåfaktorsteorin; Ekonomistyrning; Motivation Engagemang.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många chefer upplever svårigheter i att motivera sina medarbetare. Detta framkommer framförallt i större organisationer eftersom de behöver ta hänsyn till flera individer med olika behovssystem som behöver tillfredsställas för att de ska känna sig engagerade och motiverade. LÄS MER

  2. 2. Hur ett byte av underhållsstrategi kan påverka effektiviteten av underhåll

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Erik Bovin; [2020]
    Nyckelord :Maintenance; Maintenance strategy; Underhåll; underhållsstrategi;

    Sammanfattning : I takt med att tekniken utvecklas gör även underhållsstrategierna det. Trots detta är det många företag som fortfarande använder samma underhållsstrategier som man alltid gjort. LÄS MER

  3. 3. Hey girl, what are your motives? : Exploring the purchase behavior motives of Swedish females when consuming high-end beauty and skincare products and the effects of online personalized advertising

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Edith Andersson; Matilda Andersson; Sofie Rehnström; [2020]
    Nyckelord :Consumer Behavior; Online Personalized Advertising; Swedish Females; Value Motives; Consumer Response;

    Sammanfattning : Background: As retailing moves towards online shopping the number of online purchases have increased substantially over the last year in Sweden (Klarna Bank AB, 2019). The industry of high-end beauty and skincare products has experienced growth in 2019 (PostNord, 2019), which is of interest to investigate. LÄS MER

  4. 4. The impact of delivery lead time on customer conversion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Olle Josefsson; Jame-Jamil Hanna; [2020]
    Nyckelord :Delivery lead time; retail; supply chain management; e-tailing; furniture; online sales; e-commerce; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Delivery lead time (DLT) is seen as one of the most important service factors affecting the consumers willingness to fulfill a purchase within online retailing (Esperet al., 2003). The purpose of this thesis is to investigate the effect variations in the offered DLT have on customer conversion rate within e-commerce. LÄS MER

  5. 5. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elin Svantesson; [2020]
    Nyckelord :eWOM; e-commerce; customer reviews; TAM; e-WOM; e-handel; kundomdömen; recensioner; TAM;

    Sammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER