Sökning: "pr och etik"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden pr och etik.
16. Det nya Sverige. Studie av Public Relations inom politiken
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Politiken i Sverige har de senaste åren blivit allt mer medialiserad, vilket innebär att medierna har en stor makt att påverka politiken indirekt eftersom det är via dem som nyheter och information sprids. Inom det politiska området har Public Relations (PR) fått ett allt större utrymme genom dess arbete med organisationer, politiska organ/ aktörer, journalister och media och så vidare. LÄS MER
17. Etik och strategiska bloggar: När bloggen blir PR-verktyg
Magister-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i PR-världens anammande av bloggar. För denna studie undersöks bloggar som använts i PR- och marknadsföringssyfte där bloggens verkliga avsändare inte varit känd för majoriteten av bloggens läsare. LÄS MER
18. Etik, öppenhet och relationer : Svenska PR-konsulters syn på sitt arbete
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : This essay concerns PR-consultants and their view on their work. The purpose was to find out which type of communication they use in contact with the target. By target, we mean the group of people the employer wants to reach with help of the PR-consultant. LÄS MER
19. Scenpolitik och scenjournalistik. Det medierade mötet mellan journalister och medietränade politiker.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det är i mötet – idag framför allt det medierade mötet – mellan journalisten och politikern som nyheter om politik uppstår och som vi medborgare bygger merparten av våra uppfattningar om politiken kring. Som en ingrediens i detta möte kan medieträning ha betydelse för vad som sker och sägs. LÄS MER
20. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet
Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturSammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER