Sökning: "pr och etik"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden pr och etik.

  1. 21. Öppna arenor och slutna rum : några kommunikationskonsulter i Dalarna ser på opinionsbildning

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Helene Persson Grafman; [2006]
    Nyckelord :opinionsbildning; PR; lobbying;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur lokala kommunikationskonsulter i Falun/Borlänge-regionen ser på opinionsbildning via professionella konsulter. De centrala begrepp som avhandlas är PR, opinionsbildning och lobbying.Den teoretiska ram som omger undersökningen består av de teoribyggen som skapats av Jürgen Habermas, James E. LÄS MER

  2. 22. Var är förlorarna? En kritisk-retorisk studie av AB Svenska Spels public relations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Måns Sjöberg; Taro Waldö; [2004]
    Nyckelord :kritisk-retoriskt perspektiv; public relations; AB Svenska Spel; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: I public relations finns inga tydliga gränser mellan god och dålig etik. Vårt fallföretag, det statliga Svenska Spel, agerar på en reglerad marknad och har därför en ställning som de behöver försvara. Vidare kritiseras de stundom för att vålla spelberoende och bryta mot lagar och egna etiska regler. LÄS MER