Sökning: "pr på internet"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden pr på internet.
1. Tanka inte en diesel med bensin : En experimentell studie om förtroendet för journalistik och varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Med grund i ett för journalistiken fallande förtroende, vilket i kombination med PR’s ökade inflytande anses medföra en demokratisk utmaning, är syftet med denna studie att komparativt se på publikens förtroende för varumärken respektive journalistik. Inledningsvis intresserar den sig för vilka, om några, skillnader och effekter det finns på förtroendet beroende på avsändartyp. LÄS MER
2. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER
3. Global studentrekrytering via sociala medier : En jämförande studie av KTH och Chalmers kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Presumtiva studenter finns på sociala medier och det viktigt att högskolor/universitet använder sig av strategisk och effektiv kommunikation för att påverka utfallet av hur många och vilka studenter som söker sig till skolan. Vi tagit reda på vilka budskap som Kungliga Tekniska Högskolan och Chalmers Tekniska Högskola kommunicerar ut via deras Facebooksidor med hjälp av ett analysverktyg som är baserat på studenters rationella och emotionella aspekter när de söker utbildning utomlands. LÄS MER
4. Självupptagna eller inbjudande? : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om hur NGOs kommunicerar med sin publik på Facebook.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Worldwide result over internetusers show that Sweden internet users comes at third place. The technological development has been explosive. Individuals can with the help of technology live some, in other cases all their social lifes through social media. LÄS MER
5. If You Live in a Nuclear Submarine : En diskursanalys av Xbox One i Time & Forbes
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Xbox One är en spelkonsol från företaget Microsoft och en uppföljare till Xbox 360. Konsolen presenterades officiellt vid en presskonferens den 21 maj 2013 och före presentationen så fanns det ett av många rykten om ett krav på att vara ständigt uppkopplad mot internet som rapporterades i media. LÄS MER