Sökning: "practical education material"

Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser innehållade orden practical education material.

  1. 1. "Lärare läser betygskriterier och kursplaner som djävulen läser bibeln eller… typ.” : en kvalitativ intervjustudie med sju gymnasielärare om momentet ergonomi i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elsa Karis; Sanna Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ergonomi; Läroplansteorin; Ramfaktorteorin; Idrott och hälsa; Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med ergonomi på gymnasiet i ämnet idrott och hälsa. Studien avser att besvara följande frågeställningar: - Hur tolkas de ergonomiska inslagen i styrdokumenten av gymnasielärare? - Hur arbetar gymnasielärare med ergonomi i ämnet idrott och hälsa? - Vilka möjligheter och begränsningar upplever gymnasielärare vid undervisning om ergonomi? Med utgångspunkt i läroplansteorin och ramfaktorteorin har studien undersökt hur sju behöriga lärare utformar sin undervisning kring momentet ergonomi i idrott och hälsa kurs 1 på gymnasiet. LÄS MER

  2. 2. Den experimentella musikarkeologin

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matts Häggmar; [2023-08-17]
    Nyckelord :Music archaeology; Experimental archaeology; Replication; Testability; Archaeology in action; Conservation;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to try to find out what significance and relevance experimental archeology has within music archeological research. The study takes it starting point in four different aspects of experimental archaeology: replication, testability, archeology in action and conservation to approach the problems. LÄS MER

  3. 3. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER

  4. 4. Från observation till teori. En intervjustudie om biologins karaktär och arbetsmetoder.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Amanda Bladh; [2023-06-12]
    Nyckelord :Biologins karaktär; biologins arbetsmetoder; biologiämnets centrala innehåll; gymnasielärares resonemang; undervisning i biologiämnet.;

    Sammanfattning : The nature of biology and the nature of practical methods in biology are a part of the core content of the biology syllabus in the Swedish upper secondary school. The nature of biology describes the subject's epistemology such as the knowledge and how it is arranged in theories, laws and models. LÄS MER

  5. 5. Gestaltandets gränssnitt - Porträtterandet av religion & vetenskap i läromedel : En innehållsanalys av tematiseringen 'religion & vetenskap'

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Alexandra Oikari; [2023]
    Nyckelord :didactic studies; religious education; religion and science; framing theory; textbook analysis; Wickström s didactic text competence criteria;

    Sammanfattning : This essay aims to contribute to the field of religious education in Sweden by analyzing how three Swedish textbooks frame the topic of ‘religion and science’. By using content analysis as an analytic tool and framing theory, the essay examines how the relationship between religion and science is framed. LÄS MER