Sökning: "practice of genre"

Visar resultat 11 - 15 av 94 uppsatser innehållade orden practice of genre.

  1. 11. Vardagsmagi och läkekonst: En svartkonstbok från Glava

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Mirella Arnell; [2023]
    Nyckelord :Cultural Sciences;

    Sammanfattning : As part of the practices connected with folk medicine in Sweden, as well as in the rest of the Nordic countries, is an old literary genre grown from the combination of oral and literary traditions – svartkonstböcker, literally translated to black art books. These books were used by the professionals in the field of folk medicine, namely the wise old men and women. LÄS MER

  2. 12. Intonation som färg- Folkmusikens variabla intonation på trombon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i Malmö

    Författare :Timothy Wendel; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: trombon; folkmusik; mikrotonalitet; variabla tonplatser; blåtoner Key words: trombone; Swedish folk music; microtonality; variable scale degrees; blue notes; Performing Arts;

    Sammanfattning : Colouring with intonation – variable intonation of Swedish folk music on the trombone In this bachelor's thesis, an exploration of folk music with variable intonation with the instrument trombone as a tool is described. Using a diary to follow the practice sessions, the project explores different methods to learn performance practice of the microtonal intervals themselves and of actual tunes from the older Swedish folk music repertoire. LÄS MER

  3. 13. Är det fria ordet fritt i läromedlen? : En studie av synen på argumenterande texter.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sara Adelhult; [2023]
    Nyckelord :argumenterande texter; demokrati; medielandskap; skrivdiskurser;

    Sammanfattning : Based on the democratic goals and mission in the Swedish curriculum and the rapidly changing media landscape, this study examines how textbooks, for pupils aged 13-15, present the writing of argumentative texts. Using content analysis and Ivanić's six discourses of writing and learning to write as a framework, fundamental aspects are reviewed: the writer, the reader, the media, the function attributed to the argumentative texts, and the writing discourse. LÄS MER

  4. 14. Utan dans? : danskunskap i ett expanderat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Jörgen Stövind; [2022]
    Nyckelord :ballet; classical ballet; dance; dance pedagogy; problem solving; cognition; academic skills; vocational education; vocational dance education; balett; klassisk balett; dans; danspedagogik; problemlösning; kognition; akademiska förmågor; yrkesutbildning; yrkesdansarutbildning;

    Sammanfattning : Without dance? – dance knowledge in an expanded perspective   The vocational dancer education in classical ballet's subject-specific intended learning outcomes means many years of dance training that requires sacrifices in other school subjects and other hobbies, without work guarantee. There are more dancers than there are jobs, which is why many people stop dancing after graduation. LÄS MER

  5. 15. ”Jag arbetar utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Eller gör jag det?” : En kvalitativ studie av ämneslärares språk- och kunskapsutvecklande arbete i ämnena svenska och svenska som andraspråk på mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Baki Vatansever; [2022]
    Nyckelord :Language and knowledge development methods; swedish language teaching; genre pedagogy; the circle model; reading strategies; SIOP; educational planning; Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt; svenskundervisning; genrepedagogik; cirkelmodellen; lässtrategier; SIOP; pedagogisk planering;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att få en djupare förståelse för hur svensklärare ställer sig till språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt och synliggöra lärarnas självförståelse i arbetssättet. Studien består av fyra intervjuer med svensklärare på mellanstadiet i Mellansverige som arbetar som ämneslärare. LÄS MER