Sökning: "practice of genre"

Visar resultat 6 - 10 av 94 uppsatser innehållade orden practice of genre.

  1. 6. Reading All American Boys (2015) in the Swedish Upper Secondary School English 6 Classroom

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Jennifer Alanentalo; [2023]
    Nyckelord :comprehension constructors; critical thinking; interculturality; EFL; racism; YA literature; Jason Reynolds; Brendan Kiely;

    Sammanfattning : Young adult literature is enjoyed by both adolescents and adults. This genre of literature is often contemporary and tends to deal with real life issues, for example cultural and social aspects of young people’s lives. LÄS MER

  2. 7. Musicera utantill på kultur- och musikskola : Hur musiklärare upplever utantillspel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Linnéa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Art and music schools; music education; playing by heart;

    Sammanfattning : The aim of this study is to create an understanding of how music teachers’ experience playing music by heart and how they experience that playing by heart may affect the students when they play music. The empirical material was based on semi-structured interviews with five music teachers from Sweden’s Art and Music Schools (kultur- eller musikskolor in Swedish). LÄS MER

  3. 8. Instrumentet och Jag - En studie om hur fem manliga gymnasieelever valt sina huvudinstrument.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jens Love Daniel Clarberg; [2023]
    Nyckelord :Huvudinstrument; kön; musik; genrepraktik; motivation; musikutbildning; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; Main instrument; music; gender stereotypes; practice of genre; music education; educational science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this study, five sixth-form college students were interviewed in order to create a better understanding of how young people choose their main instrument. The aim was to make visible the factors which were influential in the informants’ choice of instrument in order for teachers to be able to actively work with broadening young people’s perspective on music. LÄS MER

  4. 9. Exploring players’ experiences with learning English in Final Fantasy XIV

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Oliver Fahlström; Anahita Sheikhi Pour; [2023]
    Nyckelord :Final Fantasy XIV; language; learning; MMORPG; player experience; qualitative interview;

    Sammanfattning : The objective of this study was to investigate how players experience learning English through playing the popular MMORPG Final Fantasy XIV. It also discussed the improvement in English skills achieved through playing the game, exploring what aspects they have improved and how they were able to do that. LÄS MER

  5. 10. ”Eleverna är ju holistiska varelser som existerar utanför klassrummet” : En kvalitativ studie i musikteorilärares syn på den egna undervisningen i svensk kulturskola.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Emanuel Blom; [2023]
    Nyckelord :teaching content; music theory; kulturskola; sociocultural perspective; qualitative interview study; methodology; student influence; undervisningsinnehåll; musikteori; kulturskola; sociokulturellt perspektiv; intervjustudie; meto-dik; elevinflytande;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur musikteorilärare förhåller sig till lektionsinnehåll, elevinflytande och återkoppling i en skolform utan läroplan. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv med fokus på kunskap och kunskapstradering mellan människor. LÄS MER