Sökning: "pragmatics"

Visar resultat 11 - 15 av 97 uppsatser innehållade ordet pragmatics.

  1. 11. Pragmatic strategies in academic English as a lingua franca : A corpus-based analysis of the use of the discourse markers, yeah, okay, and so during academic consultations hours

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Ida Nilsson; [2023]
    Nyckelord :English as a lingua franca; pragmatics; discourse markers; academic consultation hours; corpus linguistics;

    Sammanfattning : English is used as a lingua franca to communicate when interlocutors' do not share a first language (DeBartolo, 2014). This is prominent in academia, where teachers and students in international exchange programs communicate daily in English as a lingua franca (ELF). LÄS MER

  2. 12. How Teachers Teach Pragmatics in Swedish Upper Secondary School : A teacher survey investigating Swedish teachers’ perspective on pragmatics

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Jennifer Bergman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Do we even care about politeness anymore? : A mixed-methods study of societal perceptions on pragmatic competence in English

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Nellie Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Cross-cultural pragmatics; ELF; speech-act theory; politeness theory; sociopragmatic competence; sociolinguistics;

    Sammanfattning : Politeness is viewed as an admirable trait by most people, yet what it means to be polite is arguably a controversial issue when it comes to using English, as people of different ages, education levels, and proficiency levels use English daily, and may have different views on politeness. These observations raise questions about whether there are certain universal pragmatic rules, or if pragmatic rules are primarily language- and/or culture-specific. LÄS MER

  4. 14. Manliga vårdnadshavares användning av barnriktat tal i kommunikationen med sina små barn : En explorativ pilotstudie med material insamlat från videoinspelning och Language ENvironment Analysis (LENA)

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Sofie Karlström; Sofie Svensson; [2022]
    Nyckelord :male caregivers; child-directed speech CDS ; language development; children; video recording; Language ENvironment Analysis LENA ; Preventive Education Program for Parents PEPP ; manliga vårdnadshavare; barnriktat tal BRT ; språkutveckling; barn; videoinspelning; Language ENvironment Analysis LENA ; Preventive Education Program for Parents PEPP ;

    Sammanfattning : En stor del av den tidiga språkutvecklingen sker i samspel med vuxna, och kommunikationen mellan vårdnadshavare och deras små barn är därför särskilt betydelsefull. Vuxna anpassar ofta sitt sätt att tala till små barn genom att göra anpassningar i de språkliga parametrarna prosodi, segmentell fonologi, syntax, pragmatik och ordförråd. LÄS MER

  5. 15. Gender and Extramural English : A Study Investigating Gender-Related Linguistic Features of Hedges, Minimal Responses, and Interruptions in the Possible Extramural English Activity of Watching a Reality TV-Show

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elizabeth Hilton; [2022]
    Nyckelord :Extramural English EE ; Gender; Pragmatics; Hedges; Minimal Responses; Interruptions ;

    Sammanfattning : The present study aims to examine the linguistic features of hedges, minimal responses and interruptions used by the female and male participants in the possible extramural activity of the reality-TV show Love is Blind. The term Extramural English (EE) refers to English that students are exposed to outside the classroom. LÄS MER