Sökning: "praktisk erfarenhet av bedömningar"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden praktisk erfarenhet av bedömningar.

  1. 1. När barn berättar om våld i familjen : en kvalitativ studie om socialtjänstens stöd till barn efter polisförhör

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Helene Isestad; Monika Vestman; [2021]
    Nyckelord :Child advocacy center; Social service; Cooperation; Police interrogation; Barnahus; Socialtjänsten; Samverkan; Polisförhör;

    Sammanfattning : Syftet med denna studien har varit att undersöka hur socialtjänstens stöd till barn efter polisförhör ser ut när föräldrar misstänks för att ha utsatt barnen för våld. Vi har undersökt socialkontor i Norrbottens län som inte är anslutna till ett Barnahus eller erbjuder strukturerat stöd till målgruppen. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskans oro vid vård av barn i prehospital akutsjukvård : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Fredrik Andersson; Aron Axelsson; [2017]
    Nyckelord :vård av barn; oro; ambulanssjuksköterska; sjuksköterska; prehospitalt;

    Sammanfattning : Ambulanssjukvården har de senaste decennierna utvecklats från transportverksamhet till avancerad vård. Som sjuksköterska inom ambulanssjukvård kan du möta patienter i alla åldrar och med alla tänkbara akuta och mindre akuta tillstånd. LÄS MER

  3. 3. Bedömning av barn i förskolan : Förskollärares syn på bedömning av förskolebarn - en vetenskaplig essä

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Bozena Tercjak; [2017]
    Nyckelord :Assessment culture in preschool; assessment of children; practical experience of assessments; responsibility for children s learning.; Bedömningskulturen i förskolan; bedömning av barn; praktisk erfarenhet av bedömningar; ansvar för barns lärande.;

    Sammanfattning : This essay covers the increasingly prevalent issue of the assessment of preschool children. The revised curriculum for preschool (Lpfö 98, 2016) prescribes on us educators constant documentation by children's learning and development. The purpose of the documentation is to develop preschool activities. LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterskans erfarenheter av att arbeta med triage på en akutmottagning : litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för hälso- och vårdvetenskap

    Författare :Anna-Karin Bergabo-Lundqvist; Anders Lindkvist; [2016]
    Nyckelord :Emergency department; Experience; Nurse; Triage; Akutmottagning; Erfarenhet; Sjuksköterska; Triage;

    Sammanfattning : Bakgrund: Triage är ett hjälpmedel som används för att genomföra bedömningar och prioriteringar av patienter på akutmottagningar. Bedömningarna av patienterna delas upp i olika nivåer beroende efter deras vårdbehov. Syftet med bedömningarna är att se till att den som har störst behov av hjälp erhåller hjälp först. LÄS MER

  5. 5. Distriktssköterskans arbete kring svårläkta sår utifrån erfarenheter och upplevelser

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Katarina Jansson; Elinor Kumar; [2015]
    Nyckelord :Nurse; experience; chronic wounds; woundcare; Distriktssköterska; erfarenhet; upplevelser; svårläkta sår; sårvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Distriktssköterskor har en viktig och ansvarsfull roll i omvårdnaden gällande sårvård, och en betydande del av det självständiga arbetet går åt till att behandla patienter med svårläkta sår. Syfte: Att studera hur distriktssköterskor arbetar med svårläkta sår genom att ta del av deras erfarenheter och upplevelser. LÄS MER