Sökning: "praktiska ämnen"
Visar resultat 16 - 20 av 235 uppsatser innehållade orden praktiska ämnen.
16. Teori och praktik i historieämnet : En jämförelse mellan historia i Gy11 och Skolverkets förslag till ny läroplan från och med år 2025
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Från och med år 2025 kommer en ny läroplan för gymnasieskolan att implementeras. I och med detta kommer alla ämnen att få ett nytt centralt innehåll, nya kursstrukturer och nya bedömningsstrukturer. LÄS MER
17. Kompletterande utbildning för nyanställda medicintekniska ingenjörer i sjukhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/SolcellsteknikSammanfattning : In conjunction with the always on-going technology development technical education have been created increasingly. Not least in the biomedical engineering area, which since 2008 has been established in Sweden. LÄS MER
18. Kunskapsglapp i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Jag jobbar som gymnasielärare på estetiska programmet med inriktning media och estetik i en mellanstor stad i Sverige. Under vårterminen 2022 påbörjade vi ett utvecklingsarbete av inriktningen estetik och media på skolan där jag arbetar. LÄS MER
19. Samarbete för att gynna andraspråkselevers utveckling i samtliga ämnen - En kvalitativ undersökning av modersmåls- och ämneslärarnas samarbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med min uppsats är att undersöka samarbetet mellan modersmålslärare och lärare i övriga ämnen. Vilka möjligheter och hinder som finns för sådant samarbete. Teori: Jag har utgått från forskning om flerspråkighet och modersmålsundervisning utifrån språklig mångfald och samarbete med modersmålslärare. LÄS MER
20. Konfliktfyllda ämnen i historieundervisningen och lärares hantering av dem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ämnen i historieundervisningen kan uppfattas olika beroende på kulturella skillnader och vilka narrativ som påverkat en. Detta ställer krav på historieläraren som behöver förhålla sig till en mångfald av narrativ i sin undervisning. LÄS MER