Sökning: "praktiskt bidrag"
Visar resultat 6 - 10 av 228 uppsatser innehållade orden praktiskt bidrag.
6. Unlocking the Potential of AI-driven Circular Business Model Innovation : A case study of an industrial symbiosis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – This study aims to explore and provide empirical insights into AI-driven circular business model innovation (CBMI) in industrial symbiosis. In doing so, it addresses the knowledge gap regarding how industrial companies can use AI to amplify circular business models and facilitate AI-driven circular innovation. LÄS MER
7. Coordinating the digitalization process for existing production lines: Investigating phases and key activities for manufacturing firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – The purpose of the study is to gain a deeper understanding of which activities are important for manufacturing organizations during the digitalization process of existing production lines. Method – The study has adopted a qualitative approach in the form of semi-structured interviews with company representatives with experience in digitalization from four different companies. LÄS MER
8. Förståelse för materialflödets påverkan vid maskininvestering : Process för utredning av materialflödets påverkan vid investering i alternativ produktionsutrustning i små- och medelstora tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – För att företag ska förbli konkurrenskraftiga på marknaden krävs ständiga förbättringar och ett alternativ är att investera i bland annat ny produktionsutrustning. Vid dessa investeringsbedömningar är det av stor vikt att även materialflödets påverkan utreds, eftersom ett felaktigt beslut kan få ödeläggande konsekvenser. LÄS MER
9. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
10. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER