Sökning: "prata inför klassen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden prata inför klassen.
1. Talängslan hos elever : En kvalitativ studie gällande 5 gymnasieelevers upplevelser av att tala inför klassen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I denna uppsats undersöktes elevers upplevelser av att tala inför sin klass. Studien grundar sig på 5 enskilda, semi-strukturerade intervjuer med gymnasieelever från en skola i sydvästra Sverige. LÄS MER
2. Diglossi i arabiska och dess effekter på modersmålsundervisningen - en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Modersmålsundervisningen i arabiska har införts i svenska skolor sedan 1970-talet. Huruvida den uppfyller de kriterier som gör att den spelar en viktig roll i språk- och identitetsutveckling är en öppen fråga. Modersmålsundervisningen i arabiska konfronterar många utmaningar som gör att den kan vara svår att genomföra. LÄS MER
3. Elev- och lärarperspektiv på muntlig produktion i Engelska A
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Vi har valt att skriva ett arbete om muntlig produktion eftersom vi med dagens fokusering på kommunikation ispråkämnena finner det intressant hur det verkligen ser ut i språkklassrummen idag. Vi har valt att fokusera på hureleverna vill arbeta med muntlig produktion samt hur lärarna egentligen arbetar i klassrummen. LÄS MER
4. Matematisk problemlösning i praktiken : En fallstudie om hur en lärare arbetar med problemlösning i skolår 3
Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen handlar om hur en lärare, i skolår 3, arbetar med matematisk problemlösning. Syftet är att beskriva hur och varför man ska arbeta med problemlösning i de lägre skolåren och hur eleverna bearbetar problemen och vilka svårigheter som kan uppstå. LÄS MER
5. Att tala inför andra : Barns upplevelser och tankar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Vårt arbete behandlar elevers upplevelser och tankar om att tala inför en grupp människor. För att få svar på våra frågeställningar har vi låtit elever i år 4 och år 5, skriva ner sina tankar och funderingar kring detta ämne. Våra resultat är baserade på två stycken undersökningar. LÄS MER