Sökning: "pre-school class"
Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden pre-school class.
1. Vilket ord är längst- nyckelpiga eller tåg? : En interventionsstudie avseende fonologisk medvetenhet i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Regeringens beslut om tidiga stödinsatser samt läsa-skriva-räkna-garantin ställer krav på den undervisning som bedrivs i grundskolans lägre årskurser och i förskoleklass. Att bedriva läsundervisning som grundas på evidensbaserade metoder, som lär eleverna att läsa är en central del. LÄS MER
2. Multimodalt matematiklärande i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Smakfylld hem- och konsumentkunskap : En kvalitativ studie om hur lärare har arbetat och planerar att arbeta med smak kopplat till läroplanen och smakens betydelse och påverkan i undervisningen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Background How people experience taste is affected by many different factors such as taste buds, emotions, other senses and memories. Research shows that one of the most important things for the students when they cooked in Home and Consumer Studies was that the food tasted good. LÄS MER
4. Stressorer i grundskolans förskoleklass : Elevers tankar om stress och vad som lindrar stress
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet är att beskriva faktorer som skapar och lindrar stress utifrån hur eleveri en förskoleklass resonerar kring stress i grundskolan. En kvalitativ ansatsanvändes för att undersöka hur elever resonerar kring stress. Studien omfattarsemistrukturerade intervjuer med tio informanter som alla går i enförskoleklass. LÄS MER
5. Rytm och musik i svenskundervisningen : En kvalitativ studie om hur rytm och musik används som språkutvecklande verktyg i F-3.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : I grundlärarutbildningen för förskoleklass och årskurs 1–3 undervisas om musikens positiva inverkan och hur musik kan användas som ett pedagogiskt verktyg i svenska. Trots detta upplever jag att musik och rytm användas enbart i gruppstärkande syfte under den verksamhetsförlagda utbildningen. LÄS MER