Sökning: "pre-school teacher"
Visar resultat 16 - 20 av 209 uppsatser innehållade orden pre-school teacher.
16. Bilderböcker som pedagogiskt verktyg för att förklara kemisk energi : En innehållsanalys av hur kemisk energi beskrivs i bilderböcker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how picture books can be used in understanding of chemical processes through teaching practices in pre-schools. More specifically, the study aims to contribute with knowledge about how chemical energy is described and related to in picture books intended for children between 3 and 5 years old. LÄS MER
17. Flerspråkighet och förstaspråk : En kvantitativ studie av förskolpedagogers uppfattningar om arbetet i förskolans utbildning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att kartlägga förskolpedagogers uppfattningar om deras arbete- och utveckling av flerspråkighet och flerspråkiga barns förstaspråk i utbildningen. Samt i vilken omfattning flerspråkiga pedagogers språkliga resurser i andra språk än svenska tillvaratas i utbildningen. LÄS MER
18. Förskollärares uppfattning av rörelsekultur i förskolans verksamhet : En kvalitativ intervjustudie om förskollärarens uppfattningar och syften inom rörelsekultur hos barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie var att synliggöra förskollärares uppfattningar kring rörelsekulturer i förskolan: Vi har använt oss av metoden med halvstrukturerade intervjuer med åtta utbildade förskollärare för att få en så tydlig bild som möjligt av deras uppfattningar. I intervjuerna ställde vi öppna frågor med möjlighet till uppföljningsfrågor. LÄS MER
19. Matematik i barnens lek : En kvalitativ studie om hur pedagoger undervisar matematik i förhållande till leken
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study we aimed to investigate preschool teachers' perceptions of mathematics in relation to play. And what pre-school teachers have to say about their active presence about children's mathematical learning. In addition, we also want to investigate how they describe that mathematics in both planned and spontaneous play is implemented. LÄS MER
20. Det oföljsamma barnet : En kritisk diskursanalys av pedagogers tal om emotionella avvikelser hos barn i förskolan
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Nya examensmål har nyligen utformats för samtliga förskollärarutbildningar i Sverige. Dessa trädde i kraft den första januari i år, 2021, efter att regeringen konstaterat att skolan måste möta barn i neuropsykiatriska svårigheter, som exempelvis ADHD, på ett bättre sätt genom utökad kompetens på området. LÄS MER