Sökning: "precomputed"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet precomputed.

  1. 1. Performance metrics and velocity influence for point cloud registration in autonomous vehicles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Óscar Poveda Ruiz; [2023]
    Nyckelord :autonomous vehicle; localization; registration; metrics; error; classification; estimation; autonomt fordon; lokalisering; registrering; mätvärden; fel; klassificering; uppskattning;

    Sammanfattning : Autonomous vehicles are currently under study and one of the critical parts is the localization of the vehicle in the environment. Different localization methods have been studied over the years, such as the GPS sensor, commonly fused with other sensors such as the IMU. LÄS MER

  2. 2. Design and evaluation of architectures for efficient generation of control sequences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :David Albacete Segura; [2023]
    Nyckelord :Ultra millimeter-wave radar; ASIC; RISC-V; SoC; System on Chip; custom processor.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Ultra millimeter-wave (mmWave) radars have become a vital sensor in automotive, surveillance, and consumer electronics thanks to its precise measurements and low power consumption. However, they required a precise control to coordinate their different modules and produce meaningful data. LÄS MER

  3. 3. A Scalability and Performance Evaluation of Precomputed Flow FieldMaps for Multi-Agent Pathfinding

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Helsing; Alexander Bruce; [2022]
    Nyckelord :pathfinding; flow field; multi-agent; precomputed; dijkstra maps;

    Sammanfattning : Background. The A* algorithm is a well-established pathfinding technique frequently used in video game development. However, a disadvantage of the A* algorithm is that it becomes computationally inefficient and impractical to utilize whenthousands of agents demand an optimal path. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av processen att hantera 3D-modeller med förberäknad ljussättning : Användning av Continuous Delivery med Unity

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Anton Olason; [2020]
    Nyckelord :Product configurator; Visualization; Precomputed lighting; Baking; Continuous Delivery; Unity; Action Design Research; Produktkonfigurator; Visualisering; Förberäknad ljussättning; Bakning; Continuous Delivery; Unity; Action Design Research;

    Sammanfattning : Vid köp av konfigurerbara produkter som till exempel hus eller sängar på internet är det viktigt att kunden kan erbjudas en realistisk visualisering för att kunna få en känsla för hur den färdiga produkten kommer att se ut. En metod för att skapa visualiseringen är att från en miljö uppbyggd av 3d-modeller som anpassas efter kundens val skapa en rendering i realtid. LÄS MER

  5. 5. Online aggregate tables : A method forimplementing big data analysis in PostgreSQLusing real time pre-calculations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Fabian Bergmark; [2017]
    Nyckelord :big data; aggregation; real-time; PostgreSQL;

    Sammanfattning : In modern user-centric applications, data gathering and analysis is often of vitalimportance. Current trends in data management software show that traditionalrelational databases fail to keep up with the growing data sets. LÄS MER