Sökning: "preem"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet preem.
1. Motivating Sustainable Transitioning: Enabling and Limiting Factors Within the Petroleum Industry. A Qualitative Analysis of Enabling and Limiting Factors for Sustainable Transitioning Within the Petroleum Industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The increasing global awareness and enormity of the climate crisis has led to intensified pressure towards multiple industrial sectors to commit to a sustainable transition, one of them being the petroleum industry. Being the manufacturers and suppliers of fossil fuels they have the power to shape the market. LÄS MER
2. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER
3. Profitability During a Sustainability Transformation - A Case Study of a Swedish Petroleum and Biofuel Company
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report examines the financial profitability of a petroleum and biofuel company during their sustainability transformation. The case company is Preem AB, the largest fuel company in Sweden. The study finds that debt-to-equity ratios tend to increase with investments in more sustainable solutions. LÄS MER
4. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
5. Resan kontra kampen : Kontrasterande diskurser i Greenpeace och Preems hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study investigates how Greenpeace, a non-profit environmental organization, and Preem, a for-profit fuel company, construct sustainability in their external communication. Through Foucauldian discourse analysis, we explore the interests, values, and discursive strategies employed by Greenpeace and Preem and how they shape sustainability discourses. LÄS MER