Sökning: "preeschool for everyone"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden preeschool for everyone.

  1. 1. En förskola för alla : En intervjustudie om förskollärares upplevelser av att arbeta med delaktighet för barn i behov av sörskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Karin Nyström; [2021]
    Nyckelord :Children i need of special support; Participation; Preschool; Inclusion; Special education perspectives; Barn i behov av särskilt stöd; Delaktighet; Förskola; Inkludering; Specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. "Vi hamnar hela tiden i förhållningssätt, bemötande och engagemang hos pedagogerna!" : Specialpedagogisk kompetens i en förskola för alla

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Anna Vestman; Theresé Hansson; [2021]
    Nyckelord :Approach; preeschool for everyone; KASAM; learning environment; environment; the environment as the third pedagogue; Posthumanism; specialeducator; Systems theory; Förhållningssätt; förskola för alla; KASAM; lärmiljö; miljön som den tredjepedagogen; Posthumanism; specialpedagog; Systemteori;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att bidra med kunskap om hur förskollärare och specialpedagoger beskriver lärmiljöns betydelse för att främja barns utveckling och lärande i en förskola för alla. Arbetet syftar vidare till att bidra med kunskap om hur specialpedagoger kan bidra med sin kompetens i att utforma lärmiljön för barns utveckling och lärande i undervisningen i förskolan. LÄS MER

  3. 3. ”Vad spelar det för roll då om inte alla syns på bild?” : En studie av representation i förskolans miljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Carolina Berglund; Alina Linerstad; [2014]
    Nyckelord :Preschool; representation; norm-critical approach; postcolonial theory; identity; Förskola; representation; normkritik; postkolonial teori; identitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is, from a norm-critical approach, to find, investigate and analyse human representation in the visual culture of one preschool in order to understand if the children enrolled are represented or not. The research questions are: In what ways is there imagery of human representations in images and materials designed for play? What skin-colors and origins are dominant in the data collected? We carried out a qualitative study in the form of visual ethnography. LÄS MER