Sökning: "preferenser"

Visar resultat 21 - 25 av 1293 uppsatser innehållade ordet preferenser.

  1. 21. Arbetsrelaterad kontakt utanför ordinarie arbetstid. En kvantitativ studie om förväntningen att ständigt vara anträffbar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Johansson; Jonatan Larsson; [2023-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med teknologins framfart har kommunikationen mellan personer underlättats, vilket har resulterat i en ökning av arbetsrelaterad kontakt utanför arbetstid. Denna utveckling har accelererats till följd av Covid-19-pandemin, där möjligheten till arbetsrelaterad kontakt utanför arbetsplatsen har möjliggjort för organisationer att bedriva verksamhet under rådande pandemi. LÄS MER

  2. 22. Biblioteksgatan utan bilar. Preferenser och förväntade effekter av trafiklugnande åtgärder i Mölnlycke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Joel Otterloo Kuronen; [2023-06-28]
    Nyckelord :”trafiklugnande åtgärder”; ”bilfri zon”; ”bilfria zoners effekter på handel”; ”preferenser kring trafiklugnande åtgärder”; ”hållbar mobilitet”;

    Sammanfattning : With the threat from global warming, we must change our way of life, to avoid a planetary catastrophe. One of the biggest polluters is the way we transport ourselves and therefor one of the most important ways to work against global warming is through changing to a more sustainable transportation: from cars to walking, cyckling and commuting. LÄS MER

  3. 23. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Staaf; Emma Olingsberg; [2023]
    Nyckelord :Personaliserad marknadsföring; personalisering- och integritetsparadoxen; The Privacy Calculus Theory; tjänstedominant logik; värdeskapande;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER

  4. 24. Bivänliga växter i urban miljö : en granskning av växtutbudet från landskapsarkitektprogrammet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Asker Kling; Katarina Enskog Gripenvik; [2023]
    Nyckelord :Bin; humlor; vildbin; pollinatörer; pollinering; urban miljö; växtkännedom; ekosystemtjänst;

    Sammanfattning : Pollinatörerna är hotade globalt och i det svenska landskapet, och behöver hjälp för att överleva (Naturvårdsverket u.å.b). Den främsta orsaken till den negativa utvecklingen är förlusten och fragmenteringen av pollinatörernas livsmiljöer (Naturvårdsverket u. LÄS MER

  5. 25. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER