Sökning: "preferred reading"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden preferred reading.
1. Textual Attributes of Integrated Reports and Economic Benefits: Evidence from a voluntary setting
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This paper examines the economic benefits associated with textual attributes of Integrated Reports. Integrated Reporting is a corporate disclosure combining financial and non-financial information, and has since 2010 been mandatory for firms listed on the Johannesburg Stock Exchange. LÄS MER
2. “Ibland kommer jag lite sent och då får jag inte läsa alls, det hade jag velat göra” : En kvalitativ studie om elevers uppfattningar av den enskilda läsningen i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : För att elever ska öka sin läsförmåga är det centralt att de får läsa mycket samt att de får undervisning och stöd när de ska bearbeta en text. På grund av att alla elever inte får tid till att läsa förlorar de som inte läser delar av sin läsförmåga. LÄS MER
3. "På något sätt måste jag ju få i mig böckerna" : En jämförelse av varför ljudboksläsaren och den traditionella läsaren läser som de gör
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : By exploring how people read, one can also discover how to promote reading. This master’s thesis explores the different reasons and ways in which audiobook readers and traditional readers read. LÄS MER
4. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER
5. Lyssnande läsning : En studie om ljudböckers möjlighet att öka gymnasieelevers motivation till läsning av skönlitteratur
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Youths tend to spend less and less time reading, although they still consider that they would like to read more. This dilemma is particularly interesting within the teaching of the Swedish language in school since reading fiction is a vital part of the subjects’ content. LÄS MER