Sökning: "premiumvarumärke"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet premiumvarumärke.
1. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER
2. Pris och prisutveckling på premiumvarumärken på bostadsmarknaden– en fallstudie av ett premiumfastighetsbolag i Stockholms innerstad 2005-2015
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Med den starka prisuppgången på Stockholms bostadsmarknad som bakgrund är det intressant att undersöka skillnader i prisutveckling för bostadsrätter. Med en teoretisk utgångspunkt i modeller om prispåverkande faktorer har en fallstudie på ett premiumfastighetsbolag i Stockholm utförts. Metodmässigt är studien i huvudsak kvantitativ. LÄS MER
3. Premiumvarumärkesbyggande, existerar det? : En studie av framgångsrika premiumvarumärken
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SammanfattningExamensarbete Kandidatnivå i Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linneuniversitetet, Enterprising and Business Development, 2EB00E, VT 2010.Författare:Andreas Håkansson och Emil Eriksson Handledare: Frederic Bill Titel:Premiumvarumärkesbyggande, existerar det? Bakgrund:Att företag aktivt och strategiskt jobbar för att bygga upp deras varumärken är något som blivit mycket populärt de senaste två decennierna på grund av alla de fördelar det innebär att aktivt jobba med varumärket. LÄS MER
4. Lyx eller premiumvarumärke - same same but different?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eftersom det inte finns så mycket tidigare forskning bedriven inom ämnesområdet lyx och premium vill vi skapa en ökad förståelse för vad detta egentligen är och vilka utmärkande särdrag som karaktäriserar dessa varumärken. Dessutom finner vi forskningen än mer outvecklad och inte bedriven i någon större omfattning utifrån ett företagsperspektiv hur signifikanta lyxens egenskaper är i dessa varumärkens identiteter för att bibehålla sin status och exklusivitet. LÄS MER