Sökning: "prenumeration"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade ordet prenumeration.

  1. 6. Explaining and Predicting the Loss of Customers for an RSS Feed ReaderApplication

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Alexandra Benckert; Danilo Duarte Dos Reis; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis within mathematical statistics aimed to investigate the most significant factors in predicting and explaining the cancellation of a customer's subscription for an RSS feed reader. The applied method was logistic regression analysis and the thesis was done in cooperation with the Swedish RSS feed reader company Feeder. LÄS MER

  2. 7. Bridging the gap between food production and consumption : how alternative food networks forage the Berlin Foodscape

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Magdalena Knobel; [2021]
    Nyckelord :alternative food networks; foodscape; local food; inclusion; participation; urban food policy;

    Sammanfattning : Venturing into bridging the gap between food production and consumption, metropolitan Alternative Food Networks (AFNs) are increasingly gaining momentum in the Global North. Nevertheless, people interested and participating in these initiatives form a rather homogenous group of highly educated and better-off consumers. LÄS MER

  3. 8. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Jonson; Love Hedvall; [2021]
    Nyckelord :Churn; SaaS; CRISP-DM; General customer attributes; Behavioral customer attributes; Churn; SaaS; CRISP-DM; Generella kundattribut; Beteendekundattribut;

    Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER

  4. 9. Gamification på Twitch.tv : Hur upplever åskådarna på Twitch användning av gamification?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexandros Toumpin; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Gamification elements; Twitch; Donation; Subscription; Cheers; Viewer experience; User experience UX ; Spelifiering; Spelifieringselement; Donation; Prenumeration; Hurrarop; Twitch.tv; Twitch-åskådare; Användarupplevelse UX ;

    Sammanfattning : Det har kommit att bli allt vanligare att företag använder spelifieringselement på sina produkter för att motivera och engagera sina användare. Tidigare studier som undersökte spelifiering visar att dessa element har båda positiva och negativa effekter på användarna, samt att flera forskare har börjat undersöka etiska frågeställningar av användningen av spelifiering. LÄS MER

  5. 10. Churn Prediction : Predicting User Churn for a Subscription-based Service using Statistical Analysis and Machine Learning Models

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Flöjs; Alexandra Hägg; [2020]
    Nyckelord :Churn Prediction; User Churn; User Retention; Subscription-based Service; Machine Learning Models;

    Sammanfattning : Subscription-based services are becoming more popular in today’s society. Therefore, any company that engages in the subscription-based business needs to understand the user behavior and minimize the number of users canceling their subscription, i.e. minimize churn. LÄS MER