Sökning: "preschool teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 813 uppsatser innehållade orden preschool teacher.

  1. 1. “Mitt ansvar är ju naturligtvis mot familjen men i huvudsak mot barnet, att se till barnets bästa” En kvalitativ studie gällande anmälningsplikt hos förskollärare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ebba Lundqvist; Julia Pärli; [2020]
    Nyckelord :Reporting obligations; the social services law notification obligation; report of concern in preschools; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to insufficient knowledge on preschool teacher reporting obligations, studies show that fewer reports are made regarding children that might need help. The aim of the study was to illustrate how preschool teachers interpret and apply the law on reporting obligations in preschool activities and to illustrate the collaboration between preschool and social services. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta för en inkluderande förskola : Vilket stöd kan specialpedagoger erbjuda förskollärare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Pedagogik; Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Anja Olsson; Stina Wennberg; [2020]
    Nyckelord :Inclusion; Preschool; Social interaction; special education teacher; tools for inclusion; Förskola; Inkludering; socialt samspel; specialpedagoger; verktyg för inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka specialpedagogers uppfattning kring inkludering i förskolan, och vilket stöd de kan erbjuda förskolläraren. För att samla in data gjordes kvalitativa intervjuer med fyra specialpedagoger i olika kommuner. LÄS MER

  3. 3. Planerad fysisk aktivitet i förskolan. : En kvalitativ studie om förskollärares syn och arbete med planerad fysisk aktivitet i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL); Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Mathilda Isaksson; Anna Westerholm; [2020]
    Nyckelord :Planned physical activity; work climate; preschool; environment; preschool teacher.; Planerad fysisk aktivitet; arbetsklimat; förskola; miljö; förskollärare.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa fyra förskollärares syn på planerad fysisk aktivitet och hur dederas beskriver att de arbetar e med det i förskolan. Tre frågeställningar formulerades utifrån syftet och dessa är: hur ser förskollärarna på begreppet planerad fysisk aktivitet, hur beskriver förskollärarna att de använder planerad fysisk aktivitet samt vilken påverkan upplever förskollärarna att planerad fysisk aktivitet kan ha på arbetsklimatet i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares beskrivning av barns estetiska lärprocesser : - Att arbeta för ett mångsidigt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Karolina Åhrman; Christina Falk; [2020]
    Nyckelord :Easthetic learning processes; preschool; preschool-teacher; versatile learning; creativity; Estetiska lärprocesser; förskola; förskollärare; mångsidigt lärande; skapande;

    Sammanfattning : Abstract Summary The purpose of this thesis has been to examine and get a deeper understanding of how preschool - teachers consciously think, plan and work with aesthetic learning processes in preschool. The method used is qualitative interview with eight preschool-teachers. LÄS MER

  5. 5. Rörelseaktiviteter i förskolan utifrån förskollärares syn En Kvalitativ studie om förskollärares syn och kunskap om barnens rörelse i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Niyan Tahir; Teifa Qassab; [2020]
    Nyckelord :Movement activities; preschool teacher; preschool;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to map preschool teachers' views and knowledge about children's movement activities in preschool and to apply it to the paper's aim from the perspective of preschool teachers. The questions that form the basis of the study is based on pre-school movement activities and how the pre-school teacher's activities are applied. LÄS MER