Sökning: "presentation sponsring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden presentation sponsring.

  1. 1. Gratis är gott... eller beskattningsbart? - En analys av balans i beskattning av influencers inkomster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emma Petersson; [2019]
    Nyckelord :skatterätt; reciprocitet; beskattningsbar; inkomst; avdragsrätt; sponsring; influencer; gåva; gåvoavsikt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Att influencers tilldelas olika slags gåvor och varuprover som ett led i marknadsföringsformen influencer marketing är en ny företeelse. Skatteverket kommer att genomföra en granskning av influencers inkomster för inkomståret 2018. Influencers kan erhålla gåvor och varuprover med eller utan krav på motprestation. LÄS MER

  2. 2. Probably the Best Sponsorship in the World : En kvantitativ studie om hur en idrottsförenings varumärkesimage påverkas av alkoholrelaterad sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linus Hansson; Angelina Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand image; sponsorship; sports; alcohol; Marknadsföring; varumärkesimage; sponsring; idrott; alkohol;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsorer som förknippas med alkohol kan påverka en idrottsförenings varumärkesimage. Detta kontroversiella fenomen har blivit vanligt inom idrotten idag. Vi ville därför ta reda på vilken effekt det får på idrottsföreningens varumärke. LÄS MER

  3. 3. Sponsring : En kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johan Andersson; Philip Olofsson; Johan Svärd; [2011]
    Nyckelord :sponsorship; measure; evaluate; investment; associations; image transfer; sponsring; mätning; utvärdering; investering; association; imagetransfer;

    Sammanfattning : Disposition Titel: Sponsring- en kvalitativ kartläggning av hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina investeringar Ämne/kurs: Ämnesfördjupande arbete - Controllerfördjupning Författare: Johan Andersson, Philip Olofsson, Johan Svärd Handledare:Anders Jerreling Examinator: Fredrik Karlsson Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag mäter, bedömer och utvärderar sina sponsringsinvesteringar, i ekonomiska termer. Uppsatsen syftar även till att återge sponsormarknadens olika aktörers syn för att beskriva utvärderingsarbetet ur ett bredare perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Sponsring och dess påverkan på ett varumärkes image : En studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Magdalena Malara; Johanna Petersson Snar; [2010]
    Nyckelord :sponsorship; brand; image; knowledge; effect; sponsring; varumärke; image; kännedom; påverkan;

    Sammanfattning : Hur kan företag via sponsring påverka sin varumärkesimage och hur använder sig företag av sponsring för att stärka sitt varumärke? Syftet är att undersöka hur företag arbetar med sponsring och hur de använder sig av sponsring med intentionen att påverka sitt varumärkes image. Studien ska ge nyanserande och upplyftande kunskaper i våra frågeställningar och ge företagen ökad kunskap om sponsring och hur de själva kan arbeta med att förbättra sin sponsringsverksamhet. LÄS MER

  5. 5. Hur sponsring kan stärka ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karin Dahlqvist; Marcus Fridborn; Konrad Jusiel; [2007]
    Nyckelord :sponsring; varumärke; tjänsteföretag; producerande företag; brand equity;

    Sammanfattning : Hur kan sponsring stärka ett företags varumärke och vilka skillnader och likheter finns det mellan hur tjänsteföretag och producerande företag använder sig av sponsring i syfte att stärka varumärket? Syftet är att studera hur företag använder sig av sponsring i avsikt att stärka varumärket samt identifiera skillnader och likheter mellan tjänsteföretags och producerande företags sponsringsverksamheter. En tvärsnittsstudie har genomförts på fyra fallföretag. LÄS MER