Sökning: "presentreklam"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet presentreklam.

  1. 1. Företagsidentitet & image - Valet av present- och profilreklam

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Felix Jansson; [2012]
    Nyckelord :corporate brand; corporate identity; corporate image; promotional products; give-aways; företagsvarumärke; företagsidentitet; företagsimage; presentreklam; profilreklam; give-aways;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att få en förståelse för vilken roll ett företags identitet och image har för valet av profilreklam. Metod: Studien är baserad på en kvalitativ undersökning där en fallstudie har gjorts av två stycken företag/organisationer som är köpare av profilreklam samt deras profilföretag. LÄS MER

  2. 2. Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Stenbäck; Heidi Ravander; [2010]
    Nyckelord :presentreklam; trycksaker; företags köpbeteende leverantörsrelationer;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum 4 juni 2010. Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp. Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck. Handledare Carl G. LÄS MER