Sökning: "pressutskick"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet pressutskick.

  1. 1. Streamingtjänster och sportdokumentärer: Makten över dagordningen : En jämförande studie om skillnaderna på medias rapportering innan och efter serien Formula 1: Drive to survive

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Robin Hällqvist; Karl-Edvard Zetterberg; Pontus Berg; [2023]
    Nyckelord :Agenda setting theory; intermedial agenda setting; quantitative; Content analysis; Formula 1; dagordningsteorin; intermedial dagordning; kvantitativ; innehållsanalys; Formel 1;

    Sammanfattning : I denna studie studeras dagordningsteorin, intermedial dagordning och vilken skillnad som underhållningsmedia, i detta fallet dokumentärer och tv-serier, kan ha för hur media rapporterar om olika ämnen och sporter. Syftet i den här studien är att se hur underhållningsmedium potentiellt kan göra intryck på medias dagordning genom intermedial dagordning. LÄS MER

  2. 2. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ida Johnren; Alicia Enberg; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; influerare; betalt samarbete; pressutskick; Instagram; Youtube; trovärdighet; köpbeslut;

    Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER

  3. 3. MEDIEBILDEN AV VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsartiklar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Johanna Sjöblom; [2017-11-17]
    Nyckelord :Kvantitativ innehållsanalys; Attitydanalys; Västra Götalandsregionen; Mediebild; Medialisering; Attityder;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka mediebilden av Västra Götalandsregionen (VGR). Media har makten att influera allmänhetens bild av regionen, och därför är det viktigt för VGR att veta vilka ämnen som media skriver om och vilka attityder mot VGR som uttrycks i texterna. LÄS MER

  4. 4. Communication of corporate social responsibility : the case of Skanska AB

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carolina von Schantz; [2005]
    Nyckelord :communication; corporate social responsibility; brand management; stakeholders; business ethics;

    Sammanfattning : This master thesis is dealing with the question of the responsibility of corporations and how to communicate the attitude toward the issue. Corporations' interaction with different groups of stakeholders is not a new topic, but the question of what kind of responsibility a corporation really has toward its stakeholders, is a current discussion. LÄS MER