Sökning: "prestigevarumärken"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet prestigevarumärken.

  1. 1. Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Westerlind; Mikael Möller; Tom Cedwall; [2009]
    Nyckelord :Prestigevarumärken; lågkonjunktur; Brand Equity; marknadsföring; Recession Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Att tänja ett varumärke - en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Hasselblad; Martin Nilsson; [2003]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; elasticitet; image; prestigevarumärken; bilbranschen; BMW.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Att tänja ett varumärke – en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man länge använt sig av varumärkesutvidgningar som en strategi för affärsutveckling. LÄS MER