Sökning: "prestigevarumärken"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet prestigevarumärken.
1. Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. LÄS MER
2. Att tänja ett varumärke - en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Att tänja ett varumärke – en studie av varumärkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man länge använt sig av varumärkesutvidgningar som en strategi för affärsutveckling. LÄS MER