Sökning: "price methods"
Visar resultat 1 - 5 av 1004 uppsatser innehållade orden price methods.
1. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER
2. Fräsningens inverkan på en effektiv återvinning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Världen behöver ställa om till en cirkulär ekonomi och asfalt är en produkt som är 100 procent återvinningsbar. Hanteringen börjar redan när beläggningen skall fräsas eller rivas. Genom att optimera denna process, kan asfalten återvinnas mer effektivt. LÄS MER
3. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER
4. Variation Management Strategies for Future Construction Sites: A study to address role of an equipment rental business in the energy transition
H-uppsats,Sammanfattning : Construction sites are facing challenges with high power peaks due to electrificationof heavy equipment where potential consequences are increased power tariffs locallyand risk of limited power supply. Another development is an increased intermittentpower supply due to more wind- and solar power in the electricity system, whichcauses price fluctuations. LÄS MER
5. Adapting to Change: How COVID-19 Shaped Online Consumer Behavior A comparative study between the United Kingdom and Sweden aimed at analysing consumption variations in online shopping and online gambling.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on online shopping and online gambling, as well as the differences between Sweden and the United Kingdom. Both social isolation and online consumption habits have been significantly impacted by the pandemic. LÄS MER