Sökning: "price psychology"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden price psychology.
1. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER
2. Acceptans för IoT-lösningar : En studie av svenska SMF inom tillverkningsindustrin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: The importance of data increases for current and future companies. As a result of prominent research within the field of information and communication technology, the interest in Internet of Things (IoT) and its industrial applications has grown strong from both research and the public sector. LÄS MER
3. Gangsterrap som barnkultur : En poststrukturalistisk diskursanalys av de subjektpositioner som unga människor antar inom svensk gangsterrap
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för barnkulturforskningSammanfattning : The main intention with this study has been to analyze which social identities and versions of the world young people construct within Swedish gangster rap and how to see this from a child cultural perspective. In addition, my goal was to analyze what functions the rappers and their songs assume in relation to their young audience. LÄS MER
4. Tick data clustering analysis establishing support and resistance levels of the EUR-USD exchange market
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Our aim is to use clustering algorithms in order to compute support and resistance levels within an intra-day trading setting. To achieve this we use a tick data set from the EUR-USD exchange market during 2019 as a measure of market activity. LÄS MER
5. Hur mäter vi det omätbara?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Fastigheter beläggs med olika pris beroende på en mängd olika faktorer. Denna uppsats syftartill att analysera hur några av dessa prispåverkande faktorer och hur de förhåller sig tillsmåhusfastigheter i Helsingborg. LÄS MER