Sökning: "pride at work"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden pride at work.

  1. 1. Att vårda i det okända : En litteraturöversikt med kvalitativ ansats om sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med covid-19

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Anton Persson; Klara Lundh; [2024]
    Nyckelord :Covid-19; experiences; fear; nursing care; nurses; Covid-19; omvårdnad; rädsla; sjuksköterskor; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 bröt ut i Kina under december 2019. Fyra månader senare var majoriteten av världen drabbad av viruset. Sjuksköterskors arbete förändrades då de behövde vårda patienter med en sjukdom som ingen hade kunskap om initialt. Samtidigt som nya rutiner för hygien och skyddsutrustning krävdes. LÄS MER

  2. 2. Att vara emotionellt intelligent - Den hårfina linjen mellan att påverkas för mycket och för lite En kvalitativ studie om professionellas upplevelser och hantering av känslor i arbetet med våldsutsatta barn på Barnahus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ermira Bushi; Emma Olsson; [2023-05-31]
    Nyckelord :barnahus; professionals; child abuse; emotions; coping strategies; professionalism;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to reach a deeper understanding of the complexity considering the emotions of professionals working with abused children within the Swedish Barnahus (a model for multidisciplinary work coordinating investigation and treatment for children who may have been abused). As a part of the aim, this study also ambition to highlight the multidisciplinary work that takes part in Barnahus. LÄS MER

  3. 3. Ledning och teamets betydelse för arbetsmiljön på ett logistikföretag : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelse av de sociala banden på arbetet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nicki Johansson; Johan Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Organizational culture; leadership; emotional work; social ties; over differentiation; underdifferentiation; teams; group relationships.; Organisationskultur; ledarskap; emotionellt arbete; sociala band; överdifferentiering; underdifferentiering; teams; gruppkänsla.;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att förstå hur ett logistikföretag främjar och skapar en god arbetsmiljö genom att arbeta med företagets globala värdepolicys. Genom uppförandekoder i hur företaget ska representeras ställs det krav på medarbetarna hur de ska agera i olika situationer. LÄS MER

  4. 4. Conversations on Change: A Case Study of a Swiss Private Bank on Employees’ Sensemaking and Engagement in Light of its Rebranding

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexia Helena Röper; [2023]
    Nyckelord :sensemaking; critical sensemaking; organizational culture; strategic communication; organizational change; rebranding; private banking; Switzerland; employee engagement; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rebranding of an organization can be a beneficial strategy to reposition itself in the market to maintain its relevance. At the same time however, it can have disrupting effects on its members' daily work life, creating a novel situation in which perplexity and even resistance may arise, and which they need to make sense of. LÄS MER

  5. 5. Skattningen och sambanden mellan psykosocial arbetsmiljö och välbefinnande hos primärvårdssköterskor : En kvantitativ tvärsnittsstudie med deskriptiv och korrelativ design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Olivia Agebro; Märtha Nilsson; [2023]
    Nyckelord :district nurse; nurse; primary care nurse; psychosocial work environment; well-being; distriktssköterska; psykosocial arbetsmiljö; primärvårdssköterska sjuksköterska; välbefinnande.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Statistik visar att 8% av alla legitimerade sjuksköterskor inte arbetar inom hälso- och sjukvården. Anledningen till det är bland annat hög arbetsbelastning och arbetsrelaterad stress. LÄS MER