Sökning: "primära och sekundära företag"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden primära och sekundära företag.

  1. 16. Stort och tryggt vs. litet och busigt – En jämförelse av praktiskt motivationsarbete på Systembolaget och Lundalogik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Edén; Caroline Österlund; [2016-10-05]
    Nyckelord :motivation; Herzberg; Systembolaget; Maslow; Lundalogik; McClelland; Vroom; trivsel; kollegor; delaktighet; företagskultur; samhörighet; prestation;

    Sammanfattning : Trender i dagens samhälle går mot att erbjuda medarbetare fler kreativa lösningar i hopp om att öka motivationen. Från att lönen har varit den primära motivationsfaktorn ser man idag andra tendenser där personlig utveckling och frihet värderas högre. LÄS MER

  2. 17. Viljan att bli chef : En kvalitativ studie om vad som påverkar unga kvinnors vilja att bli chef

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ulrika Goucher; Camilla Wigren Nielsen; [2016]
    Nyckelord :unga kvinnor; vilja; chef;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien ämnar öka förståelsen för vad som påverkar unga kvinnors vilja att bli chef. Kvinnligt chefskap har under den senaste tiden fått allt mer utrymme i diskussioner och i och med diskrimineringslagen är detta något som svenska företag aktivt måste jobba med för att skapa så jämställda arbetsplatser som möjligt. LÄS MER

  3. 18. Du sköna nya konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marit Joten; Nils Nordström; Filip Dahlin; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; hög-engagemangsprodukter; digital; beslutsprocess; Airbnb; tillit; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER

  4. 19. Företags interna kommunikation : kommunikationens samspel och betydelse för ledarskapet och kulturen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Cecilia Kei; Elin Bergman; [2016]
    Nyckelord :Leadership; organizational culture; communication; organizational communication; bad communication; Ledarskap; kultur; organisationskultur; organisationskommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Människor rör sig runt i en större omfattning jämfört med förr i tiden. Detta har medfört ett ökat intresse bland forskare att studera just kommunikation och organisationskultur inom organisationer och företag. LÄS MER

  5. 20. Konkursprediktion av Aktiebolag i en Region.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Roger Larsson; [2015]
    Nyckelord :Regionalt arbete; obestånd; konkurs;

    Sammanfattning : I Västra Götalands Län ansöker nästan 1 000 företag om att försättas i konkurs varje år, av dessa var 415 stycken aktiebolag. Altman och Sabato (2007) hävdar i sin studie av amerikanska aktiebolag att det är möjligt att prediktera konkurs, och då undvika konkursens negativa konsekvenser. Beaver (1966, s. LÄS MER