Sökning: "primära och sekundära företag"
Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden primära och sekundära företag.
16. Stort och tryggt vs. litet och busigt – En jämförelse av praktiskt motivationsarbete på Systembolaget och Lundalogik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Trender i dagens samhälle går mot att erbjuda medarbetare fler kreativa lösningar i hopp om att öka motivationen. Från att lönen har varit den primära motivationsfaktorn ser man idag andra tendenser där personlig utveckling och frihet värderas högre. LÄS MER
17. Viljan att bli chef : En kvalitativ studie om vad som påverkar unga kvinnors vilja att bli chef
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den här kvalitativa studien ämnar öka förståelsen för vad som påverkar unga kvinnors vilja att bli chef. Kvinnligt chefskap har under den senaste tiden fått allt mer utrymme i diskussioner och i och med diskrimineringslagen är detta något som svenska företag aktivt måste jobba med för att skapa så jämställda arbetsplatser som möjligt. LÄS MER
18. Du sköna nya konsument
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER
19. Företags interna kommunikation : kommunikationens samspel och betydelse för ledarskapet och kulturen
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Människor rör sig runt i en större omfattning jämfört med förr i tiden. Detta har medfört ett ökat intresse bland forskare att studera just kommunikation och organisationskultur inom organisationer och företag. LÄS MER
20. Konkursprediktion av Aktiebolag i en Region.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : I Västra Götalands Län ansöker nästan 1 000 företag om att försättas i konkurs varje år, av dessa var 415 stycken aktiebolag. Altman och Sabato (2007) hävdar i sin studie av amerikanska aktiebolag att det är möjligt att prediktera konkurs, och då undvika konkursens negativa konsekvenser. Beaver (1966, s. LÄS MER