Sökning: "prime pr"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden prime pr.
1. Polisen i förändring : En fallstudie om Polismyndighetens upphandling av kommunikationstjänster från PR-byrån Prime
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Polismyndigheten har under 2015 påbörjat och ska under 2016 fortsätta undergå en omorganisering. En del av omorganiseringen innefattar att Polismyndigheten skrivit ett fyraårigt kontrakt värderat till 35 miljoner kronor med Prime Public Relations AB med avseende upphandling av strategiska kommunikationstjänster. LÄS MER
2. Impact of Large Amounts of Wind Power on Primary Frequency Control : A technical and economic study
Master-uppsats, KTH/Elektriska energisystemSammanfattning : Renewable energy sources help reaching the environmental, social and economic goals of producing electrical energy in a clean and sustainable matter. Among the various renewable resources, wind power is assumed to have the most favorable technical and economic prospects and offers signicant potential for reducing greenhouse gas (GHG) emissions. LÄS MER
3. Twitter is not for Everyone
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Politicians and public relations practitioners need to consciously and strategically communicate on Twitter not only during elections, but also during incumbency. However; previous approaches to PR failed to offer candidates successful long-term strategies. LÄS MER
4. En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. LÄS MER
5. Sociala mediers påverkan på marknadskommunikationen inom två olika branscher : En komparativ fallstudie mellan Microsoft och Prime
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Uppkomsten av fenomenet sociala medier har skapat ett nytt sätt för företag att omforma sin marknadskommunikation. Sociala medier har förändrat sättet som människor kommunicerar på, hur information och innehåll sprids på Internet samt hur företag och kunder har en mer relationsbunden kontakt mellan varandra, vilket denna studie i högsta grad belyser. LÄS MER