Sökning: "prime pr"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden prime pr.

  1. 1. Polisen i förändring : En fallstudie om Polismyndighetens upphandling av kommunikationstjänster från PR-byrån Prime

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Matilda Sjöberg; [2016]
    Nyckelord :Polismyndigheten; Prime; Omorganisering; Intern kritik; Förtroende; Upphandling; Offentlig Sektor;

    Sammanfattning : Polismyndigheten har under 2015 påbörjat och ska under 2016 fortsätta undergå en omorganisering. En del av omorganiseringen innefattar att Polismyndigheten skrivit ett fyraårigt kontrakt värderat till 35 miljoner kronor med Prime Public Relations AB med avseende upphandling av strategiska kommunikationstjänster. LÄS MER

  2. 2. Impact of Large Amounts of Wind Power on Primary Frequency Control : A technical and economic study

    Master-uppsats, KTH/Elektriska energisystem

    Författare :Nakisa Farrokhseresht; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Renewable energy sources help reaching the environmental, social and economic goals of producing electrical energy in a clean and sustainable matter. Among the various renewable resources, wind power is assumed to have the most favorable technical and economic prospects and offers signicant potential for reducing greenhouse gas (GHG) emissions. LÄS MER

  3. 3. Twitter is not for Everyone

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alba Chiara Di Bari; [2015]
    Nyckelord :Twitter; Matteo Renzi; Italy; public relations; political public relations; incumbency; political communication; prime minister; social media; strategic PR; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Politicians and public relations practitioners need to consciously and strategically communicate on Twitter not only during elections, but also during incumbency. However; previous approaches to PR failed to offer candidates successful long-term strategies. LÄS MER

  4. 4. En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Robert Fant; [2013]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Facebook; Virtuellt kampanjskapande; Marknadsföring i sociala medier; Technology-image expectancy gap; Åkestam Holst; Pause ljud bild; Great works; absolut vodka; Swedish house mafia; SHM; Prime PR; Alladdin;

    Sammanfattning : Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers påverkan på marknadskommunikationen inom två olika branscher : En komparativ fallstudie mellan Microsoft och Prime

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Niklas Tzimboukakis; Sarah Jawhari; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Marknadskommunikation; Relationer; dialoger;

    Sammanfattning : Uppkomsten av fenomenet sociala medier har skapat ett nytt sätt för företag att omforma sin marknadskommunikation. Sociala medier har förändrat sättet som människor kommunicerar på, hur information och innehåll sprids på Internet samt hur företag och kunder har en mer relationsbunden kontakt mellan varandra, vilket denna studie i högsta grad belyser. LÄS MER