Sökning: "priming"

Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade ordet priming.

  1. 1. Corrupted Estimates? Response Bias in Citizen Surveys on Corruption

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Mattias Agerberg; [2019-02-26]
    Nyckelord :Corruption perceptions; Corruption experiences; Response bias; Survey experiment;

    Sammanfattning : There is now a near consensus among researchers about the destructive consequences of corruption. In the light of this, measuring corruption has become a global industry. An important and commonly used data source are several large-scale multi-country projects that survey citizens directly about their perceptions and experiences of corruption. LÄS MER

  2. 2. Sweden - we have a result! : The Melodifestivalen Brand and its Implications

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Charlie Bech-Jansen; Robin Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Melodifestivalen; Brand Equity; Priming; Consumer Attitudes; Marketing Activities;

    Sammanfattning : Melodifestivalen is one of Sweden's most viewed television programs. However, for the past few years, its viewings and ratings have suffered a decline. One explanation for this phenomenon is a change in the consumers' attitude towards the program, and a shift in Melodifestivalen's brand equity as a result. LÄS MER

  3. 3. Briljant eller bristfällig? En kvantitativ studie om den bitterljuva eftersmaken av femvertising till följd av sociala och varumärkesrelaterade effekter.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Arenius; Isabelle Bjärlestam; [2019]
    Nyckelord :femvertising; social effects; sexism; empathy; product choice;

    Sammanfattning : Femvertising is, in contrast to advertising, a new phenomenon. Prior research has shown that there are positive social and brand-related effects to gain in using advertising which in different ways challenge stereotypes. However, the research on femvertising is scarce. LÄS MER

  4. 4. Hur många repetitioner krävs för att ord ska tappa sin mening? : Effekter av semantisk mättnad på N400

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen; Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Camila Grandon Gonzalez; Karolina Kamra Kregert; [2019]
    Nyckelord :semantic satiation; N400; priming; ERP; N400; semantisk mättnad; priming; ERP;

    Sammanfattning : Semantisk mättnad beskrivs som en tillfällig meningsförlust efter hög upprepning av ett ord. Denna mättnad kan mätas med hjälp av N400, en differensvåg som beräknas utifrån elektroencefalografi (EEG) och uppnås när ett ord avviker från en semantisk kontext. LÄS MER

  5. 5. Reducing cognitive load on the working memory by signaling primed colors : Can color improve the learning of mathematics?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hannes Ekman; Fahad Waliullah; [2019]
    Nyckelord :Knowledge Visualization; Cognitive Load Theory; Priming; Signaling; Color; Mathematics; Learning;

    Sammanfattning : Cognitive load theory explains the hardship many young learners faces when trying to learn mathematics. The human brain has a limited capacity when trying to process information. The working memory can become overloaded when trying to process too much information, and as a consequence the learner tends to give up. LÄS MER