Sökning: "principer för webbdesign"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden principer för webbdesign.

  1. 1. Tillgänglighet för alla : En undersökning av påverkan på tillgänglighet och användbarhet utifrån lagkrav och principer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Saga Elfstadius; [2023]
    Nyckelord :Interaktionsdesign; tillgänglighet; användbarhet; user experience UX ; kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Syftet med utförd studie var att undersöka hur tillgängligheten samt användbarheten av en webbsida påverkas utifrån lagkraven som existerar för den offentliga sektorn samt de designprinciper som är presenterade av Schlatter och Levinson (2013). Webbsidan som valdes till studien var Hagfors kommuns webbsida. LÄS MER

  2. 2. Design Principles in Mobile Web Usability

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elena Pettersson; Tiffany Thai; [2017]
    Nyckelord :Usability; Mobile Usability; Design Principles; Heuristics; Responsive Web Design; Mobile Optimised Design; Eye-tracking;

    Sammanfattning : As the use of mobile devices is increasing and the use of laptops and computers is decreasing it is becoming more important to design for better web usability across platforms. The established design principles for web design provide guidelines when designing and testing web usability. LÄS MER

  3. 3. Conversion Rate Optimization of E-Commerce using Web Analytics and Human-computer Interaction Principles : An in-depth Quantitative Approach to Optimization of Conversion Rates

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Utsav Kaushik; Antonio Grondowski; [2017]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; A B testing; E-commerce; Quantitative Research; Interaction Design; Human-computer interaction; HCI; Web Design; Statistical Inference; Web Analytics.; Konverteringsoptimering; A B-testning; e-handel; kvantitativ studie; interaktionsdesign; människa-datorinteraktion; MDI; webbdesign; statistisk inferens; webbanalys;

    Sammanfattning : For an e-commerce business to grow, there are many ways one could try to improve the business in order to gain greater reach and increase sales. One of the main goals of such businesses is to convert as many visitors as possible into customers. LÄS MER

  4. 4. Utvecklingen av Panoramica.se : Ett utforskande av en normkreativ designpraktik i ett webbutvecklingsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Clara Collman; [2015]
    Nyckelord :Norm critical design; Web development; Web design; graphic design; Normkritisk design; Webbutveckling; Webbdesign; Grafisk formgivning;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör för det examensarbete som genomförts på uppdrag av designbyrån Spektra Design. Arbetet gick ut på att skapa en hemsida till den latinamerikanska filmfestivalen Panoramica, som anordnas för första gången i Stockholm i september 2015. Jag har skapat designen till hemsidan samt utvecklat sidan från grunden i Wordpress. LÄS MER

  5. 5. User Responsive User Experience Design: Building a Conceptual Framework

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anders Holm; Christoffer Sundberg Kullström; [2015]
    Nyckelord :user experience; user experience design; interaction design; usability; responsive web design; user responsiveness; personas; adaptive systems; adaptivity; personalization; customization; adaptive user interfaces; e-banking; internet banking; information systems; human-computer interaction; användarupplevelse; användarupplevelsedesign; interaktionsdesign; användbarhet; responsiv webbdesign; användarresponsivitet; personas; adaptiva system; adaptivitet; personifiering; anpassning; adaptiva användargränssnitt; internetbank; informationssystem; människa-dator interaktion;

    Sammanfattning : To a large extent, business-customer interactions are acted out on digital meeting places. When the possibilities for businesses to engage in face-to-face interactions decrease, relationship building and customer service becomes more of a challenge. LÄS MER