Sökning: "print ads"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden print ads.

  1. 1. Non-Stereotypical Portrayals of Gender Roles in Advertising: What does it signal about the brand and does it generate social effects?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mimmi Söderberg; Julia Grönstedt; [2018]
    Nyckelord :Gender roles; Non-stereotypical advertising; Signaling; Social effects; Brand-related effects;

    Sammanfattning : While marketers still frequently rely on stereotypes when depicting women and men in advertising, research shows that challenging them can have positive brand-related and social effects. Prior research has primarily focused on physical characteristics, ethnicity or sexuality, while gender role stereotypes is an under-researched area. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Influencer Marketing on Consumers' Attitudes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Johan Grafström; Linnéa Jakobsson; Philip Wiede; [2018]
    Nyckelord :Millennials; Influencer Marketing; Attitudes; Trust; Loyalty; Elaboration Likelihood Model;

    Sammanfattning : Background Influencer marketing has evolved from traditional marketing strategies such as print ads, celebrity endorsement, and digital marketing. Influencer marketing is in comparison to the previously used strategies a new phenomenon that had its major increase during 2016. LÄS MER

  3. 3. Reshaping the Man in the Mirror: The effects of challenging stereotypical male portrayals in advertising

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mikaela Knutson; Matilda Waldner; [2017]
    Nyckelord :norm-breaking ads; gender role stereotypes; menvertising; femvertising; firm-level effects;

    Sammanfattning : Norm-breaking gender portrayals in advertising is a relatively new phenomenon. So far, researchers have mainly focused on the implications of ads that challenge female gender role and body stereotypes; a concept known as femvertising, that has been shown to have positive effects on both brands and consumers. LÄS MER

  4. 4. Flås, svett och inkongruens - En studie om effekterna av träning och tematisk inkongruens på annonser

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elias Bjerkeryd; Linnéa Hultemar; [2015]
    Nyckelord :advertising; physical exercise; affective priming; advertising context; thematic incongruence;

    Sammanfattning : Previous research about contextual effects on advertising has mainly focused on the editorial context, while advertisements' broader context has been overlooked. This paper aims to take a broader perspective on advertisement context. LÄS MER

  5. 5. Typografi och den svenska dagstidningen på Internet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Peter Wallentin; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; Newspaper; Online newspaper; Typography; Readability; Type size; Eye tracking;

    Sammanfattning : Mediehusen fokuserar nästintill uteslutande på dagstidningar online, då den trycktadagstidningen av olika anledningar saknar positiva framtidsutsikter (Svenska mediehus2014/15 2015). I dagens medieklimat finns det större möjligheter att publicerajournalistik och kunna tjäna pengar på det online och när det kommer till formgivningenfinns det många lika men också olika förutsättningar, i jämförelse med dentryckta dagstidningen. LÄS MER