Sökning: "print ads"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden print ads.
1. Non-Stereotypical Portrayals of Gender Roles in Advertising: What does it signal about the brand and does it generate social effects?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : While marketers still frequently rely on stereotypes when depicting women and men in advertising, research shows that challenging them can have positive brand-related and social effects. Prior research has primarily focused on physical characteristics, ethnicity or sexuality, while gender role stereotypes is an under-researched area. LÄS MER
2. The Impact of Influencer Marketing on Consumers' Attitudes
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background Influencer marketing has evolved from traditional marketing strategies such as print ads, celebrity endorsement, and digital marketing. Influencer marketing is in comparison to the previously used strategies a new phenomenon that had its major increase during 2016. LÄS MER
3. Reshaping the Man in the Mirror: The effects of challenging stereotypical male portrayals in advertising
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Norm-breaking gender portrayals in advertising is a relatively new phenomenon. So far, researchers have mainly focused on the implications of ads that challenge female gender role and body stereotypes; a concept known as femvertising, that has been shown to have positive effects on both brands and consumers. LÄS MER
4. Flås, svett och inkongruens - En studie om effekterna av träning och tematisk inkongruens på annonser
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Previous research about contextual effects on advertising has mainly focused on the editorial context, while advertisements' broader context has been overlooked. This paper aims to take a broader perspective on advertisement context. LÄS MER
5. Typografi och den svenska dagstidningen på Internet
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Mediehusen fokuserar nästintill uteslutande på dagstidningar online, då den trycktadagstidningen av olika anledningar saknar positiva framtidsutsikter (Svenska mediehus2014/15 2015). I dagens medieklimat finns det större möjligheter att publicerajournalistik och kunna tjäna pengar på det online och när det kommer till formgivningenfinns det många lika men också olika förutsättningar, i jämförelse med dentryckta dagstidningen. LÄS MER