Sökning: "printed brochure"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden printed brochure.

  1. 1. Det är utmanande och komplext att skriva enkelt och konkret : En studie om att anpassa en tryckt broschyr till en webbplats

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sara Svalelid; [2019]
    Nyckelord :Plain language; agency language; information selection; web structure; technical information; printed brochure; reading on screen; Klarspråk; myndighetsspråk; informationsurval; webbstruktur; teknisk information; tryckt broschyr; läsning på skärm;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur en tryckt broschyr kan anpassas till en webbplats. Syftet med arbete är att se hur en informationsrik text kan skrivas i klarspråk och hur tydlighet och struktur påverkar webbanpassningen av en text. Jag har i denna studie utgått från en informationsbroschyr om värmepumpar utgiven av Energimyndigheten. LÄS MER

  2. 2. Att skapa en motståndskraftig nation : Sverige bedömt genom sex upplagor av broschyren Om Kriget Kommer

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Anders Jörle; [2018]
    Nyckelord :resilience; crisis management; securization; nationalism; resiliens; motståndskraft; krishantering; säkerhetisering; nationalism;

    Sammanfattning : This thesis deals with a well-known part of Swedish government communication to the citizens and inhabitants of Sweden regarding the event of war or other external threats, the brochure “If War Arrives” first published in 1943. With a sixth edition named ”If War or Crisis Arrives” in May 2018 the suite of printed information has been the prime advice to the Swedes during 75 years. LÄS MER

  3. 3. Karlstads universitet - Ut i skogen, vad ska jag dit och göra? : En rapport om skapandet av ett unikt monterkoncept

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karin Bergman; Jonna Jernberg; [2012]
    Nyckelord :Booth; booth design; exhibition; Karlstad university; marketing; brand; Monter; monterdesign; mässa; Karlstads universitet; marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Mässor förekom som fenomen redan under medeltiden och har allt sedan dess använts som en kanal för försäljning och marknadsföring. Idag tävlar företag och organisationer om mässbesökares uppmärksamhet genom att skapa attraktiva montrar med vinnande koncept som ska locka människor och få dem att lägga företagsnamnet på minnet. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av MPT-Laser : Ett märksystem för trävaror

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Romina Barrera Riffo; Johan Olsson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid byggande med trävaror läggs mycket av tiden på måttsättning av plankor. Det kan vara svårt för den oerfarna hemmabyggaren att planera sitt byggprojekt för att få en stabil konstruktion. LÄS MER

  5. 5. A descriptive research on the promotional tools used in the tourism industry : Case study on Ving

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Alice Jr Suisse; Timothé Jr Cilla; [2009]
    Nyckelord :use objectives promotional tools; tourism industry; Sweden;

    Sammanfattning : Background Promotional techniques are used to make prospective customers aware of products, to whet their appetites, and stimulate demand; they also provide information to help customers decide. In the promotional process the selection and the use of the tools is crucial. Nowadays the tourism industry is extremely challenging. LÄS MER