Sökning: "pris motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden pris motivation.

  1. 1. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  2. 2. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  3. 3. Med Employer Branding som verktyg : En intervjustudie om hur företag arbetar med Employer Branding som verktyg för rekrytering och styrning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Miro Kordnejad; [2022]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Recruitment;

    Sammanfattning : Många företag arbetar uttalat med Employer Branding, men med olika syften. Två vanligt förekommande ambitioner är att attrahera ny kompetens och arbeta med företagets värderingar. Men vad företag som arbetar med Employer Branding med samma målsättning har gemensamt, saknas det idag kunskap om. LÄS MER

  4. 4. Familj – till vilket pris? : Ett genusperspektiv på det utvidgade försörjningskravet vid anhöriginvandring och dess inverkan på rätten till familjeliv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Andersson; [2022]
    Nyckelord :migration; migrationsrätt; anhöriginvandring; försörjningskrav; familjeliv; rätt till familjeliv; Europakonventionen; EKMR; artikel 8 Europakonventionen; artikel 8 EKMR; genus; genusrätt;

    Sammanfattning : In the autumn of 2022 Sweden stands before a pivotal moment in its migration policy. A new government intends to impose significantly stricter requirements on immigration to the country and thereby adapt the regulatory framework to the minimum level provided by EU law. LÄS MER

  5. 5. Assessment of biochar potential as a land-based emission mitigation measure in Colombia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eileen Jimena Torres Morales; [2022]
    Nyckelord :agriculture; biochar; climate change mitigation; carbon sink; Colombia; land-based mitigation technologies LMT ; nature-based solutions NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolysis; residual biomass; soil adaptation; techno-economic analysis.; jordbruk; biokol; begränsningar av klimatförändringar; kolsänka; Colombia; land-baserad begränsningsteknik; Naturbaserade lösningar NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolys; restbiomassa; jordförbättring; Teknisk-ekonomisk analys;

    Sammanfattning : There is an urgent need to mitigate carbon emissions to the atmosphere to reduce the negative effects of climate change. Countries have pledged national strategies to reach their climate change mitigation goals in their Nationally Determined Contributions (NDC). In the case of Colombia, the country envisions becoming carbon neutral by 2050. LÄS MER