Sökning: "pris strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden pris strategi.

  1. 1. Alla våra patent tillhör er - eller? En undersökning av patentlöftens avtalsrättsliga bundenhet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emanuel Slettengren; [2023-08-11]
    Nyckelord :Patentlöfte; Patent pledge; IP-strategi; Patentlicenser; Avtalsrätt;

    Sammanfattning : Syften med denna uppsats har varit att undersöka och analysera patentlöftens (Engelska: patent pledges) avtalsrättsliga bundenhet i svensk rätt. Detta har dels handlat om att förstå och klassificera fenomenet patentlöften enligt svensk avtalsrätt, för att möjliggöra en undersökning av om patentlöften ska ses som avtalsrättsligt bindande. LÄS MER

  2. 2. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Strategiska prismodeller och prissättningskalkyler för fossilfria modulära produktionsanläggningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Niklas Bolin; Fredrik Danfors; Herman Lönnqvist; [2023]
    Nyckelord :price; pricing; price model; price models; fossil-free; production; modular; pris; prissättning; prismodell; prismodeller; fossilfri; produktion; modulär;

    Sammanfattning : Komplexa värdekedjor och utsläppstung produktion har länge präglat vårt samhälle och utgör grunden till flera globala svårigheter. Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur prismodeller och prissättningskalkyler kan användas som underlag i prissättning och produktlansering av fossilfria modulära produktionsanläggningar. LÄS MER

  5. 5. How can the Cost Competitiveness of an Electric Bus Contribute to a Bus Operator's Investment Decision?

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Javid Ishaq Ali; [2023]
    Nyckelord :Electric bus; Total cost of ownership; Public transport; Elektrisk buss; Total ägarkostnad; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : The study explores how a bus operator can utilize cost-effectiveness when transitioning from conventional to electric buses. An operator with significant investments in traditional buses expects them to operate for several years to get the expected return. LÄS MER