Sökning: "prisbelönta"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade ordet prisbelönta.

  1. 21. Drömkök åt alla : Världens mest prisbelönta webbkampanj

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Madelene Waldenryd; [2010]
    Nyckelord :Commercial; IKEA; Dream kitchen for everyone; rhetoric; Time slice; Flash; 3D; Interactive experience; Convince; Reklam; IKEA; Drömkök åt alla; retorik; Time slice; Flash; 3D; interaktiv upplevelse; övertyga;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen var att se hur man producerar fram en reklamkampanj, framför allt hur man gör det för första gången samt hur retoriken kan bidra till ett lyckat koncept. Vilka förutsättningar krävs? Arbetar man på ett annorlunda sätt? Vilka medel använder man för att få en framgångsrik reklam? Detta har undersökts genom att intervjua personer som varit med och producerat den prisbelönta och världskända reklamkampanjen från IKEA  ”Drömkök åt alla” ur ett retoriskt perspektiv. LÄS MER

  2. 22. Ideologi och hegemoni i svensk film: en innehållsanalys av de tre guldbaggevinnarna En kärlekshistoria, Pelle Erövraren & Lilja 4-ever

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Peter Bergwall; [2008]
    Nyckelord :ideologi; hegemoni; mothegemoni; film; Guldbagge; folkhem; välfärdssamhälle; medelklass; borgerlig; Roy Andersson; Bille August; Lukas Moodysson; filmanalys; innehållsanalys; Cinema theory and history; Filmvetenskap; Humanities; Humaniora; Social sciences; Samhällsvetenskaper; Sociology; Sociologi; Arts and Architecture; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund för studien är ett intresse för filmens förmåga att spegla ett samhälle och ge uttryck för olika hegemoniska ideologier. Sverige är ett litet land med en liten, till stora delar statssubventionerad, filmindustri och det är därför intressant att se vilken ideologi som uttrycks i de filmer som belönas med Guldbaggar och därmed framhävs som filmer av god kvalitet. LÄS MER

  3. 23. Corporate Social Responsibility

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Barmé; Tor Hammargren; [2007-02-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Betydelsen och intresset för företag att presentera hur de arbetar med CSR, det vill säga miljöfrågor, socialt ansvar och mänskliga rättigheter har ökat avsevärt den senaste tiden. En anledning är att CSR-redovisningen kan förbättra företagets rykte, varumärke och lönsamhet. LÄS MER