Sökning: "prissättning inom revision"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden prissättning inom revision.
1. Kvalitetshotande beteende : en kvalitativ studie som studerar hur revisionsbyråer arbetar med att motverka ett dysfunktionellt beteende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Problembakgrund: Företagsskandaler som Prosolvia och HQ Bank har bidragit till ett ifrågasättande av revisorns roll i samhället. Revisorns uppgift är att säkerställa att de finansiella rapporterna som presenteras till intressenter speglar en rättvis bild av företaget. LÄS MER
2. "Lurad" av ett erbjudande : - En empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Lurad” av ett erbjudande – en empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: Marknadsföring Författare: Adam Naenfeldt & Mattias Söderström Handledare: Jonas Kågström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet med examensarbetet var att analysera konsumenters beteende. Hjälpverktyget vid genomförandet var att använda oss av teorin, Option Framing. LÄS MER
3. Kommer revisionspliktens avskaffande att underlätta för småföretagen?
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Idag är revision lagstadgad för alla aktiebolag. Regeringen genomför ett omfattande arbete med målsättningen att minska företagens administrativa kostnader. En av åtgärderna är att avskaffa revisionsplikten för små företag. Detta är i linje med det arbete rörande regelförenklingar som pågår inom EU. LÄS MER
4. Konkurrenssituationen på revisionsmarknaden för börsnoterade företag - en kvalitativ studie utifrån revisorernas perspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats var att undersöka marknadsstrukturen inom revisionsbranschen, för stora börsnoterade företag, ur revisorernas perspektiv. Vi har studerat koncentrationsnivån, prissättning samt inträdesbarriärer för mid-tier byråerna, och dessa faktorers påverkan på konkurrensen. LÄS MER