Sökning: "prissättning internet"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden prissättning internet.
1. Kundens val av bank för värdepappershandel : En kvantitativ studie som undersöker bakomliggande faktorer till kundens val av bank för värdepappershandel
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Intresset för att handla med värdepapper har under senare år ökat succesivt bland svenska hushåll. För banker innebär detta en möjlighet till att öka intäkterna, men på grund av att bankerna verkar i en konkurrensintensiv bransch behöver bankerna arbeta proaktivt för att bemöta kundernas preferenser. LÄS MER
2. Pricing Strategies for E-Sourcing SaaS
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskapSammanfattning : There has been a recent, quick growth in the market for e-sourcing and e- procurement Software-as-a-Service (SaaS). However, the software products are not yet commoditized which opens up for different ways of pricing the services. LÄS MER
3. Förväntar sig konsumenter att handla på realisation och kampanj? : En kvantitativ studie av konsumenters förväntningar på pris i en era av e-handel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens läge råder det hög konkurrens i klädbranschen och det är svårt att planera kollektioner då vädret har varit svårt att förutspå. En bidragande orsak till den höga konkurrensen i branschen är internethandelns framväxt. År för år växer internethandeln och kläder är en av de största varugrupperna. LÄS MER
4. Prissättningsanalys av annonser på internet : En analys av variabler som påverkar slutpriset
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Den här rapporten undersöker vilka faktorer som påverkar prissättningen av annonser på internet. För att komma fram till ett resultat användes statistisk analys på drygt 70000 datapunkter som erhölls av företaget Wiget Media. LÄS MER
5. Ingenting är gratis! : En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Titel: Ingenting är gratis! - En undersökande studie av affärsmodellen gratis på internet. Författare: Zahra Abdulkarim Handledare: Klaus Solberg Soilen Examinator: Ulf Aagerup Nivå: Kandidatuppsats, ekonomi (15hp), VT16 Nyckelord: Gåvor, freemium, treaktörsmarknad, korssubventionering, BMC, BMI, gratis Syfte & Frågeställning: Syftet med studien är att ta reda på vilka förutsättningar som finns för affärsmodellen gratis. LÄS MER