Sökning: "prissättning relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden prissättning relationer.

  1. 1. Att utveckla prissättningsstrategier genom samverkan : En studie av premiumprodukter för gödningsmedel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Karl Pettersson; Milly Ngo; Emma Lundgren; [2023]
    Nyckelord :prissättningsstrategi; samverkan; gödningsmedel; jordbruksindustri; jordbruksmarknad; hållbarhet; hållbar omställning; prissättning;

    Sammanfattning : Traditionellt sett har prissättningen centrerats kring parametrar som efterfrågan, konkurrenter och kostnader. På senare tid har externa parametrar blivit mer aktuellt att ta med i processen för utvecklandet av prissättningsstrategier. En central del är skapandet av långsiktiga relationer genom samverkan. LÄS MER

  2. 2. Affärsrelationens påverkan inom Business-to-Business : En studie avsedd att undersöka hur prissättningsstrategier i B2B-kontexten influeras av affärsrelationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Robert Fredriksson; Erik Hamp; Andreas Klöfverskjöld; [2020]
    Nyckelord :Business-to-Business; Affärsrelation; prissättningsstrategi;

    Sammanfattning : Affärsrelationer har kommit att bli allt viktigare för företag de senaste åren, speciellt de som har som mål att bilda relationer med ett företag som kund. Affärsrelationen kan påverka många beståndsdelar inom parternas verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Att ta betalt för tjänster : Hur mindre företag kan gå tillväga för att ta rätt betalt vid tjänstefiering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Karl Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :servitization; insourcing; small enterprises; tjänstefiering; insourcing; ta betalt; små företag;

    Sammanfattning : Tjänstefiering är en strategi som förekommer allt oftare inom tillverkande företag. Genom att komplettera ett befintligt produktutbud med tjänster försöker företag tillgodose kunders behov, skaffa sig konkurrensmässiga fördelar och öka verksamhetens lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. Den gynnsamma länken mellan studenter och näringsliv? : En studie av fem studentkonsultföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofia Gudmundsson; Julia Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Student consulting companies; knowledge companies; social capital; network; competence; knowledge transfer; positioning; branding; relationships; community; commitment; location; Studentkonsultföretag; kunskapsföretag; socialt kapital; nätverk; kompetens; kunskapsöverföring; positionering; varumärke; relationer; gemenskap; engagemang; lokalisering;

    Sammanfattning : Title: The beneficial link between students and industry? - A study of five student consulting companies Purpose: The study aims to create an understanding of student-consultancy companies' and their interaction with the environment. This purpose resulted in the following research questions: How does student-driven consulting companies’ function? o Which network-related connections do the companies have? o What are the critical factors for the companies? Methodology: A qualitative case study with an abductive approach has been used in this essay, in order to be interpretative. LÄS MER

  5. 5. Kaffebladrost i Latinamerika - En översiktsstudie i behandlingsmetoder och ekonomiska möjligheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Robin Ridell; [2017]
    Nyckelord :agroecology; coffee leaf rust; coffee; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Coffee leaf rust (Hemileia vastatrix) is a patogen currently threatening sustainable coffee production all across the world where coffee is grown. Yield losses can reach up to 50 % of the production in Brazil and primarily affect regions at low altitude. LÄS MER