Sökning: "prissättning varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden prissättning varumärken.
1. Varumärkesvärdering av företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. LÄS MER
2. Omkonstruktion av bärande ram till Cibes Lift modell A5
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Företaget Cibes lift AB tillverkar skruvdrivna plattformshissar i olika storleksklasser för laster upp till tusen kilogram. Plattformhissar är ett mindre utrymmeskrävande alternativ till vanliga standardhissar och lyder under EU:s maskindirektiv. LÄS MER
3. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER
4. Arenasponsring : En studie om motiv, upplevelser och prissättning hos de norrländska elitserielagen och deras arenasponsorer
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Abstract Det byggs många nya ishockeyarenor i Sverige för tillfället och nästan alla elitseriearenor är i dagsläget namnsponsrade av stora företag. Prissättning av sponsring anses komplext och arenasponsring av ett elitserielag innebär ett mångmiljonavtal för det arenasponsrande företaget. LÄS MER
5. Lyxvarumärket och lyxens demokratisering
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Varumärken förmedlar vissa värden som tillfredsställer fysiska och psykiska behov, så även lyxvarumärket. Lyx vittnar om framgång och lycka. Intresset för lyx är idag större än tidigare. Faktum är att den globala lyxmarknaden varje år omsätter mer än Sveriges BNP. LÄS MER