Sökning: "prissättningsstrategi"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade ordet prissättningsstrategi.

  1. 16. Kapacitetseffektiva elnätstariffer : Förslag på en ny tariffportfölj för Ellevios småkundsegment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem

    Författare :Joakim Salqvist; Petter Danielsson; [2016]
    Nyckelord :Kapacitetseffektiva elnätstariffer; lokalnätstariffer; prissättningsstrategi lokalnät; effekttariffer elnät;

    Sammanfattning : Det pågår idag en omställning av energisystemet mot ett hållbart energisystem och det ställer också krav på utvecklingen av elnätet. För att skapa ett hållbart energisystem behövs incitament för såväl kunder som för nätbolagen att skapa effektivare nätanvändning. LÄS MER

  2. 17. Värdebaserad prissättning : Ett internt angreppsätt

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Nöjd; Jennifer Simonsson; [2015]
    Nyckelord :Value based pricing; Pricing strategies; Management; Volvo Cars; Customer value; Värdebaserad prissättning; Prissättningsstrategi; Ledarskap; Volvo Cars; Kundvärde;

    Sammanfattning : Det finns i huvudsak tre väletablerade prissättningsstrategier; kostnadsbaserad,konkurrensbaserad och värdebaserad. Den värdebaserade prissättningsmetoden bestämmer ettpris baserat på produktens värde för användaren. LÄS MER

  3. 18. Prissättningsproblematik för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Boman; Emina Holmgren; [2014]
    Nyckelord :Multikanalföretag; marknadsvillkor; ”The Long Tail model” ehandel; prissättningsstrategi; värdebaserad; nischade produkter; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Prissättningsproblematiken för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet Ämne: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Författare: Linn Boman och Emina Holmgren Handledare: Ola Mattisson Nyckelord: Multikanalföretag, marknadsvillkor, ”The Long Tail model” e-handel, prissättningsstrategi, värdebaserad, nischade produkter Syfte: Syftet med denna studie är undersöka hur multikanalföretag bemöter den ökade pristransparensen på Internet Metod: För att få svar på vårt syfte har vi valt att använda oss av en kvalitativ metod och gjort en multipel fallstudie. Vi har haft en deduktiv ansats då vi utgått från existerande teori. LÄS MER

  4. 19. Förutsättningar för värdebaserad prissättning : En fallstudie av den svenska anläggningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robin Sörensson; Albin Sköld; Jakob Sköld; [2014]
    Nyckelord :Pricing; value based pricing; value creation; value appropriation; Prissättning; värdebaserad prissättning; värdeskapande; värdeappriopriering;

    Sammanfattning : Titel: Förutsättningar för värdebaserad prissättning: en fallstudie av den svenska anläggningsbranschen. Datum för slutseminarium: 2014-06-03. Program: Marknadsföringsprogrammet. Författare: Robin Sörensson, Albin Sköld och Jakob Sköld. LÄS MER

  5. 20. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Dahlberg Bielawska; Anton Lööf; [2014]
    Nyckelord :Prissättning; prissättningsstrategi; kostnadsbaserad prissättning; konkurrensbaserad prissättning; kundbaserad prissättning; andrahandsmarknad; C2C-marknad;

    Sammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER