Sökning: "prissättningsstrategi"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade ordet prissättningsstrategi.
16. Kapacitetseffektiva elnätstariffer : Förslag på en ny tariffportfölj för Ellevios småkundsegment
Master-uppsats, Linköpings universitet/EnergisystemSammanfattning : Det pågår idag en omställning av energisystemet mot ett hållbart energisystem och det ställer också krav på utvecklingen av elnätet. För att skapa ett hållbart energisystem behövs incitament för såväl kunder som för nätbolagen att skapa effektivare nätanvändning. LÄS MER
17. Värdebaserad prissättning : Ett internt angreppsätt
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns i huvudsak tre väletablerade prissättningsstrategier; kostnadsbaserad,konkurrensbaserad och värdebaserad. Den värdebaserade prissättningsmetoden bestämmer ettpris baserat på produktens värde för användaren. LÄS MER
18. Prissättningsproblematik för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Prissättningsproblematiken för multikanalföretag - Hur bemöter multikanalföretag den ökade pristransparensen på Internet Ämne: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Författare: Linn Boman och Emina Holmgren Handledare: Ola Mattisson Nyckelord: Multikanalföretag, marknadsvillkor, ”The Long Tail model” e-handel, prissättningsstrategi, värdebaserad, nischade produkter Syfte: Syftet med denna studie är undersöka hur multikanalföretag bemöter den ökade pristransparensen på Internet Metod: För att få svar på vårt syfte har vi valt att använda oss av en kvalitativ metod och gjort en multipel fallstudie. Vi har haft en deduktiv ansats då vi utgått från existerande teori. LÄS MER
19. Förutsättningar för värdebaserad prissättning : En fallstudie av den svenska anläggningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Förutsättningar för värdebaserad prissättning: en fallstudie av den svenska anläggningsbranschen. Datum för slutseminarium: 2014-06-03. Program: Marknadsföringsprogrammet. Författare: Robin Sörensson, Albin Sköld och Jakob Sköld. LÄS MER
20. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER