Sökning: "prissättningsstrategi"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade ordet prissättningsstrategi.
21. Du är vad du konsumerar : En studie om ekologisk konsumtion
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den rådande klimatsituationen utgör, på grund av föroreningar i naturen, ett hot mot jordens fortlevnad, det kan främst påvisas genom de klimatförändringar som blir allt mer tydliga i världen. Samhällets negativa påverkan på jordens klimat sätter press på samhällsaktörer, varav en av dem är handelssektorn. LÄS MER
22. (O)befintlig Exponering : En studie om utfallet av produktplacering och dess prisbildning
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur annonsörer som produktplacerar i svenska heminredningsprogram uppfattar utfallet av marknadsföringsinsatsen i förhållande till priset. För att besvara syftet är uppsatsen skriven utifrån annonsörernas perspektiv. LÄS MER
23. Den optimala kombinationen : En undersökning av småföretagarnas preferenser vad gäller olika kombinationerav attribut relaterade till revisions- och redovisningstjänster
Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background and problem: The abolishment of the mandatory audit in Sweden resulted in a marketorientation in which the small sized enterprises gained a stronger position. Theaudit firms are faced with the challenge to better meet the clients need and todemonstrate the value of audit now when it is optional. LÄS MER
24. Strategiska förutsättningar för prissättningsstrategier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Branschen för personlig assistans präglas av minskade lönsamhetsmarginaler och en intensifierad konkurrens. Detta har skapat en marknadssituation där värdeappropriering blir en central förmåga för aktiebolagen. LÄS MER
25. Myrorna & Beyond Retro : En jämförande studie mellan en ideell och en vinstdrivande secondhand-verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den svenska andrahandsmarknaden har under senare år växt sig allt starkare. Förklaringarna till det fenomenet är bl.a. den rådande miljödebatten och konsumenters nya medvetenhet till deras konsumtionsbeteende. LÄS MER