Sökning: "prissättningsstrategi"

Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade ordet prissättningsstrategi.

  1. 21. Du är vad du konsumerar : En studie om ekologisk konsumtion

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Nicole Schreier; Ekaterina Olatova; [2013]
    Nyckelord :Organic food; consumer behavior; Ekologiska livsmedel; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Den rådande klimatsituationen utgör, på grund av föroreningar i naturen, ett hot mot jordens fortlevnad, det kan främst påvisas genom de klimatförändringar som blir allt mer tydliga i världen. Samhällets negativa påverkan på jordens klimat sätter press på samhällsaktörer, varav en av dem är handelssektorn. LÄS MER

  2. 22. (O)befintlig Exponering : En studie om utfallet av produktplacering och dess prisbildning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Sjöström; Linn Nordlander; [2012]
    Nyckelord :produktplacering; marknadsföringsinsats; prissättningsstrategi; S-D logic;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur annonsörer som produktplacerar i svenska heminredningsprogram uppfattar utfallet av marknadsföringsinsatsen i förhållande till priset. För att besvara syftet är uppsatsen skriven utifrån annonsörernas perspektiv. LÄS MER

  3. 23. Den optimala kombinationen : En undersökning av småföretagarnas preferenser vad gäller olika kombinationerav attribut relaterade till revisions- och redovisningstjänster

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Camilla Johansson; Hanna Petersson; [2012]
    Nyckelord :Small sized enterprises; audit and accounting services; customer value; service attributes; Conjoint Analysis; Småföretagare; revisions- och redovisningstjänster; kundvärde; tjänsteattribut; Conjoint Analysis;

    Sammanfattning : Background and problem: The abolishment of the mandatory audit in Sweden resulted in a marketorientation in which the small sized enterprises gained a stronger position. Theaudit firms are faced with the challenge to better meet the clients need and todemonstrate the value of audit now when it is optional. LÄS MER

  4. 24. Strategiska förutsättningar för prissättningsstrategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Johannesson; Anna Ravn-Holm; [2012]
    Nyckelord :Pricing; Pricing strategies; Pricing capability elements; Value Appropriation; Deregulated markets; Business and Economics; Business and Economics;

    Sammanfattning : Branschen för personlig assistans präglas av minskade lönsamhetsmarginaler och en intensifierad konkurrens. Detta har skapat en marknadssituation där värdeappropriering blir en central förmåga för aktiebolagen. LÄS MER

  5. 25. Myrorna & Beyond Retro : En jämförande studie mellan en ideell och en vinstdrivande secondhand-verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :KAROLINA AHLSTRÖM; EMELIE SIMONSSON; [2011]
    Nyckelord :ideell second hand; vinstdrivande second hand; non-profit second hand; profit making secondhand; internal work; organization structure; purchasing and collecting process; pricing strategy; marketing; internt arbete; organisationsstruktur; insamling och inköpsprocess; prissättningsstrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den svenska andrahandsmarknaden har under senare år växt sig allt starkare. Förklaringarna till det fenomenet är bl.a. den rådande miljödebatten och konsumenters nya medvetenhet till deras konsumtionsbeteende. LÄS MER