Sökning: "prissegment"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet prissegment.

  1. 1. Utveckling av hundbur : För säker transport i passagerarsäte

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Robin Lundgren; Karolina Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Hundbur; Produktutveckling; Design; Säkerhet;

    Sammanfattning : In pace with the ongoing pandemic that has stretched worldwide over the past two years more and more people have decided to become dog owners since the pandemic came with the opportunity to spend more time at home. To hold a leading edge on the market when the need arrives the commissioning company decided to start developing dog carriers for both the trunk and passenger seats of cars. LÄS MER

  2. 2. Business Model Innovations and Sustainability Transitions : The Case of Circular Business Models in the Fashion Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Riku Salmi; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Business Model; Innovation; Fashion; Multi-Level Perspective; Clothing Resale;

    Sammanfattning : The concept of circular economy has gained a lot of interest among both researchers and practitioners. Moving from the traditional linear “take, make, disposal” resource management approach towards circular economy principles that aim to keep resources in a loop of usage is considered to be a possible way for material-intensive industries to decouple economic growth from environmental constraints. LÄS MER

  3. 3. Samhällsentreprenörskap som kreativ förstörelse : Om hållbar utveckling, cleanweb och konsumtion

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jonna Kilstam; [2020]
    Nyckelord :Cleanweb; Consumption; Creative destruction; Sustainable development; Sustainable entrepreneurship; Cleanweb; Hållbar utveckling; Konsumtion; Kreativ förstörelse; Samhällsentreprenörskap;

    Sammanfattning : Föreliggande undersökning tar sin utgångspunkt i ett behov av ett mer hållbart konsumtionsmönsteroch har inriktats på näringslivets roll som den som tillhandahåller utbudet. Företags hållbarhetsarbetetenderar dock att alltför ofta antingen fokuseras på de interna processerna alternativt på attkomplettera ett befintligt utbud med mer ekologiskt fördelaktiga alternativ som dels inriktas mot enredan hållbarhetsmedveten målgrupp, dels ingå i ett prissegment som gör produkterna otillgängligaför många samhällsgrupper. LÄS MER

  4. 4. Flyttkedjors effekt på bostadsmarknaden : en bostadspolitisk strategi länkad till social hållbarhet eller ökad segregation?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Joakim Ziegler; [2019]
    Nyckelord :nyproduktion; flyttkedjor; bostadsvakanser; socialt hållbar stadsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur nyproducerade bostäder direkt och indirekt, genom efterföljande flyttkedjor, påverkar bostadsmarknaden och boendesituationen för olika typer av hushåll. Detta ges svar genom en fallstudie på Höganäshems två nyproducerade allmännyttiga bostadsprojekt med skilda förutsättningar på pappret. LÄS MER

  5. 5. Packaging design and consumer response – an evaluation of design characteristics in the private label lower price tier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Åsa Ericson; Merima Mesic; [2016]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; lågpris; egna varumärken; konsumentreaktioner; stildrag; grafisk design; dagligvaruhandeln; livsmedel;

    Sammanfattning : Allt fler dagligvarukedjor erbjuder produkter vid sidan av leverantörernas, dessa säljs under ett flertal egna varumärken som delas in i olika prissegment. Med det ökade utbudet av varumärken blir konsumenterna allt mer selektiva vilket ställer högre krav på en tydlig differentiering för att varumärkena ska kunna konkurrera och nå målsegmentet. LÄS MER